Razvoj zaposlenih

| Avtorica: Tanja Pangerl |


Mednarodni prodajalec opreme za dom JYSK, ki ima svoje korenine na Danskem, je tako po oceni poslovne revije Forbes in ameriškega Times med najboljšimi delodajalci in podjetji na svetu. Kot pravi Vesna Kukić Lončarić, direktorica JYSK Slovenija, Hrvaška, BiH in Srbija, je njihov strateški kadrovski načrt usmerjen v razvoj talentov, spodbujanje raznolikosti in zagotavljanje možnosti za napredovanje, kjer želijo 80 % odprtih delovnih mest zapolniti z notranjimi viri. Po svetu imajo več kot 31 tisoč zaposlenih. Zato pristop do zaposlenih prilagajajo lokalnim razmeram, ne glede na to pa povsod vztrajajo pri skandinavskih vrednotah, kot so transparentnost, enakost in ravnotežje med delom in zasebnim življenjem. Med drugim se zavedajo telesnega in duševnega zdravja zaposlenih, zato so letos poseben poudarek namenili tudi temu področju.


Poslovna revija Forbes je JYSK že tretjič uvrstila na seznam 850 najboljših delodajalcev na svetu. Največ točk ste dosegli na področju usklajenosti s svojimi temeljnimi vrednotami: trgovec, sodelavec in kultura podjetja. Kaj ponazarjajo te vrednote?

V naših temeljnih vrednotah trgovec pomeni osredotočenost na stranko in zagotavljanje vrhunskih storitev. Sodelavec poudarja timsko delo, podporo in medsebojno spoštovanje. Kultura podjetja pa vključuje odprtost, enakost in skandinavski pristop k vodenju.

Kako merite zadovoljstvo zaposlenih in kaj ugotavljate?

Zadovoljstvo zaposlenih merimo z rednimi internimi anketami, rezultati pa kažejo na visoko stopnjo zavzetosti in ponosa med zaposlenimi. Raziskava, v kateri je sodelovalo 97 odstotkov vseh zaposlenih v JYSK-u, je pokazala, da so zaposleni v JYSK-u bolj motivirani, zadovoljni in lojalni od tržnega povprečja. Globalno je JYSK dosegel 75 od 100 točk zadovoljstva pri delu, 82 od 100 točk za zvestobo in 83 od 100 točk za usklajenost s svojimi temeljnimi vrednotami: trgovec, sodelavec in kultura podjetja. Poleg revije Forbes nas je na seznam najboljših podjetij na svetu nedavno uvrstil tudi ameriški Times. Sestavili so seznam z ocenami od 1 do 100, ki jih je prejelo tisoč podjetij na podlagi treh parametrov: zadovoljstva zaposlenih, rasti prihodkov in trajnosti. Podjetja z najvišjimi ocenami so bila razglašena za najboljša na svetu za leto 2024. JYSK je dosegel oceno 79,65.

Po celem svetu imate več kot 31 tisoč zaposlenih. Kakšen je vaš strateški kadrovski načrt in kako je povezan z vašo trajnostno strategijo?

V JYSK-u verjamemo, da mora biti trajnost dostopna vsem. Je ključni del naše zavezanosti strankam, zaposlenim in planetu. Trajnost želimo narediti dostopno in cenovno ugodno. Strateški kadrovski načrt je usmerjen v razvoj talentov, spodbujanje raznolikosti in zagotavljanje možnosti za napredovanje. S trajnostjo je povezan tudi z ustvarjanjem delovnih pogojev, ki podpirajo dobro počutje zaposlenih, in različnimi izobraževanji za zmanjšanje okoljskega odtisa na delovnih mestih.

S kakšnimi izzivi pri zaposlovanju in odnosih z zaposlenimi se srečujete glede na zelo raznolike geografske lokacije vaših zaposlenih? Kakšne so razlike med pristopi do zaposlenih glede na kulturne razlike in koliko svoje skandinavske korenine in pristope prenašate tudi na ostale lokacije?

Izzivi vključujejo prilagajanje lokalnim zakonom, kulturni raznolikosti in posebnostim trga dela. Svoj pristop do zaposlenih prilagajamo lokalnim razmeram, vendar na vseh trgih enako vztrajamo pri skandinavskih vrednotah, kot so transparentnost, enakost in ravnotežje med delom in zasebnim življenjem.

Kolikšna je fluktuacija zaposlenih?

Fluktuacija zaposlenih je relativno nizka za panogo, v kateri delujemo, zaradi dobrih delovnih pogojev in stimulativne kulture. Samo dejstvo, da imamo v Sloveniji, kjer JYSK deluje že 16 let, kar 23 % zaposlenih, ki so v podjetju deset let ali več, pa govori temu v prid.

Atraktivno in inkluzivno delovno mesto je ena od vaših obljub za zaposlene. Na kakšne načine zaposlenim izpolnjujete to obljubo oziroma kako jim omogočate osebni in karierni razvoj?

Zaposlenim nudimo številna izobraževanja, mentorstva, možnosti mednarodnega napredovanja in sodelovanja pri razvoju podjetja. Redno organiziramo delavnice in izobraževanja, s katerimi razvijajo svoje sposobnosti in jim nudimo možnosti za karierno rast. Motiviramo tudi z izplačili bonusov, ki nimajo definiranega limita in so bili v poslovnem letu 2024 v Sloveniji zaposlenim v trgovinah izplačani v višini 330.000 evrov. Organiziramo razna srečanja, kot so veliki letni JYSK party, ko za dva dni zapremo naše trgovine, da bi proslavili uspešne rezultate, in Family day, ko naši zaposleni preživijo čas s svojimi družinami.

Pomemben del vaših vrednot in vodenja je opolnomočenje zaposlenih. Kako to vključujete v razvojne/karierne programe zaposlenih? Koliko vaših zaposlenih ima karierni načrt in iz katerih delovnih mest prihajajo?

Opolnomočenje zaposlenih je ključni del naših razvojnih programov. Vsi naši zaposleni imajo izdelane karierne načrte, ki jim pomagajo pri napredovanju do odgovornejših vlog v podjetju. Glavni cilj je dati zaposlenim odgovornost in priložnost za lasten razvoj. Eden od ciljev kadrovske službe je zapolniti 80 odstotkov odprtih delovnih mest z notranjimi viri. Da bi v tem uspeli, je potreben strukturiran in razdelan sistem spremljanja razvoja zaposlenih. Ključno orodje za osebni razvoj v JYSK-u je MY DEVELOPMENT. V letnem razgovoru in s strukturiranim pristopom se opredelijo razvojna področja zaposlenega in pripravi akcijski načrt za dosego tega razvoja. Želimo, da vsi zaposleni vedo, da jim JYSK ponuja priložnosti za razvoj, orodja in podporo, a tudi, da mora vsak prevzeti nadzor nad svojim osebnim razvojem, da skupaj dosežemo zastavljene razvojne cilje.

Prenos znanja, prepoznavanje talentov in pritegovanje mladih kadrov je pomemben vidik pridobivanja in ohranjanja kadrov. Kako se lotevate izzivov na trgu dela in kako v svoj kolektiv pritegujete mlade talente?

S sodelovanjem z izobraževalnimi ustanovami, zagotavljanjem možnosti pripravništva in razvojnih programov, kot je naša Akademija za talente. Mlade pritegnemo tudi s svojo prilagodljivostjo, bolj trajnostnim delovanjem in akcijami, ki izboljšujejo življenje v lokalnih skupnostih, kjer delujemo, kot so akcije JYSK za moje zeleno mesto, JYSK zgodba za lahko noč, JYSK Zeleni teden. Kot vemo, plača ni glavno in edino gibalo, temveč visoka motiviranost zaposlenih in občutek doprinosa k skupno zastavljenim ciljem. Biti ponosen na svoje delo, delati v motivirajočem okolju in imeti zdravo ravnovesje med zasebnim in poslovnim življenjem so glavne determinante zadovoljnih zaposlenih. Prav zato smo letos poseben poudarek namenili uresničitvi njihovega polnega potenciala v okviru projekta »Wellbeing – JYSK life club«, skozi katerega poteka vrsta izobraževanj in iniciativ, povezanih s telesnim in duševnim zdravjem.

Eno od vaših petih fokusnih področij je tudi odgovorna dobaviteljska veriga. Kako skrbite in preverjate, da je poskrbljeno za pravice zaposlenih v dobaviteljski verigi ter kako se odzivate, ko pride do kršitev? Katere vidike družbene odgovornosti vključujete v ocenjevanje dobaviteljev in kakšni so vaši kriteriji za sodelovanje na tem področju?

S svojo nedavno izboljšano trajnostno strategijo – Odlična ponudba za generacije je JYSK izpostavil ključni cilj, t. j. zmanjšanje emisij toplogrednih plinov na ničelno stopnjo. Ta ambiciozni načrt je prepoznala in z globalnim priznanjem nagradila pobuda Science Based Targets (SBTi), ki združuje vodilna podjetja, zavezana zmanjševanju emisij v skladu s Pariškim sporazumom in najnovejšim znanstvenim spoznanjem. To priznanje potrjuje vodilno vlogo JYSK-a pri odgovornem in trajnostnem poslovanju.

S takim priznanjem so bili določeni konkretni cilji za zmanjšanje emisij v celotni vrednostni verigi. Za uspešno zmanjševanje izpustov v proizvodnji in dobavi je JYSK predstavil načrt, ki vključuje intenzivnejše sodelovanje z dobavitelji. Glede na to, da je kar 93 % izpustov posledica kupljenih izdelkov in storitev, JYSK od svojih dobaviteljev zahteva izračun izpustov in odobritev podnebnih ciljev do leta 2028 s podporo pri pripravi in izvajanju njihovih načrtov za zmanjšanje izpustov. Za dosego tega ambicioznega cilja si bo JYSK dodatno prizadeval za še tesnejše sodelovanje s svojimi dobavitelji na temah, kot so pravice delavcev v dobavni verigi prek mednarodne organizacije Amfori. Poleg sodelovanja z dobavitelji zmanjšujemo emisije tudi v lastnem delovanju, čeprav predstavljajo manj kot 2 % skupnih emisij podjetja. Cilj je absolutno zmanjšanje izpustov za 50,4 % do leta 2032 z optimizacijo energetske učinkovitosti v trgovinah, distribucijskih centrih in pisarnah ter zmanjšanje izpustov iz vozil v lasti podjetja.

V svetu se čedalje več podjetij odloča za udeležbo zaposlenih v upravljanju podjetja (participacija zaposlenih). Kako je s tem pri vas?

JYSK je dansko podjetje, ki je svojo korporativno kulturo zasnovala na skandinavskih vrednotah, zaupanju, neodvisnosti, osebni odgovornosti ter obveznosti poštenega in odkritega komuniciranja. Te vrednote v JYSK-u živimo vsak dan na vseh organizacijskih ravneh, od vodstvenih položajev do zaposlenih v trgovini. Za nas ne predstavljajo samo korporativnih vrednot, temveč tudi življenjski slog. Odkrito se pogovarjamo ne le o načrtih, ciljih in lepih stvareh, ampak tudi o naših razvojnih področjih, izzivih in o tem, kako postati boljši. Ko delate na ta način, razvijete zelo odprt in pošten odnos, poln zaupanja.