Potrošniki so vse bolj ozaveščeni in posledično narašča povpraševanje po trajnostnih izdelkih. V poplavi različnih označb in celo zelenega zavajanja lahko analiza LCA podjetjem nudi celovito in utemeljeno informacijo o okoljski učinkovitosti izdelkov. Zakonodajne spremembe na ravni EU to orodje postavljajo v ospredje, kar bo prineslo večjo varnost potrošnikom in zaščito pred nepošteno konkurenco podjetjem.

Podnebne spremembe že kažejo svoj vpliv in posledično so potrošniki vse bolj okoljsko ozaveščeni. Tako so naklonjeni kupovanju trajnostnih izdelkov, a pri njihovem označevanju je na trgu nastala zmeda, nekatera podjetja pa se v želji po ugajanju potrošnikom poslužujejo tudi zelenega zavajanja oz. greenwashing-a. Po podatkih Evropske komisije je namreč kar 53 odstotkov zelenih trditev, nejasnih, zavajajočih ali neutemeljenih, 40 odstotkov pa ni podkrepljenih z dokazi.

Preberite še: Shein zaradi suma zelenega zavajanja pod preiskavo italijanskega konkurenčnega organa

Številni izdelki nosijo nekatere označbe, a trajnostnih označb je v Evropski uniji že prek 230, dodatno pa še okrog 100 označb energijske učinkovitosti. Ravni preglednosti med označbami se močno razlikujejo, v večini primerov pa ocenjujejo le en vidik trajnostne učinkovitosti. “Potrošniki pa so vse bolj ozaveščeni in pričakujejo celovito in utemeljeno informacijo o okoljski učinkovitosti proizvodov,” izpostavlja strokovnjakinja s področja trajnostnega razvoja Ana Brodar.

analiza zivljenjskega cikla 030225 2
Analiza življenjskega cikla podjetjem pomaga pri ohranjanju skladnosti (Foto: Pixabay)

Z analizo LCA do celovite in utemeljene informacije o okoljski učinkovitosti proizvoda
Kot celovito rešitev sogovornica podjetjem priporoča izvedbo analize življenjskega cikla (Life Cycle Assesment – LCA), ki omogoča vrednotenje okoljskih vplivov v celotnem življenjskem ciklu izdelkov, vključno s pridobivanjem surovin, proizvodnjo, prevozom, uporabo in recikliranjem. “Poleg tega, da lahko podjetja na podlagi analize LCA potrošnikom ponudijo celostne in utemeljene informacije o okoljski učinkovitosti svojih izdelkov, si izboljšajo tudi svoj položaj na trgu, v okviru vrednostnih verig,” pojasnjuje.

V nadaljevanju izpostavlja tudi pomen analize LCA pri krepitvi odpornosti podjetij v luči nekaterih zakonodajnih novosti na ravni Evropske unije, kot sta Direktiva o krepitvi vloge potrošnikov za zeleni prehod in Direktiva o zelenih trditvah, ki bosta podrobneje urejali področje. “V tem kontekstu bo analiza LCA podjetjem dala odgovor na to, katere trditve so dopustne in katere ne,” še poudarja strokovnjakinja Brodar in dodaja, da bo tako trg postal preglednejši: “Potrošniki bodo zaščiteni pred zavajanjem, hkrati pa bodo podjetja varna pred nepošteno konkurenco tistih tekmecev, ki se poslužujejo prakse zelenega zavajanja.”

Posebno skrb pa morajo podjetja nameniti tudi izbiri zaupanja vrednega partnerja za izvedbo analize LCA. Pri Fit media imamo na področju trajnostnega upravljanja več kot 20 letne izkušnje, analizo LCA pa izvajamo z uporabo profesionalne programske opreme SimaPro ter podatkovnimi bazami, ki vključujejo tudi najnovejšo bazo podatkov Ecoinvent. Več o storitvi odkrijte na POVEZAVI.