V Ljubljani potekajo dnevi dobaviteljev avtomobilske industrije, kjer so se slovenska podjetja iz te panoge, ki je v času zelenega prehoda na prelomnici, predstavila kitajskim podjetjem Nio, Jiangling Motors, Tam Motors in ATTC. Njihovi predstavniki bodo v teh dneh tudi obiskali nekatera slovenska podjetja, ki jim zaradi spremenjenih razmer na globalnem avtomobilskem trgu izziv predstavlja širitev mreže kupcev izven EU.

Na Dnevih dobaviteljev avtomobilske industrije, ki potekajo v Ljubljani, se je skoraj 40 članov slovenskega avtomobilskega grozda ACS predstavilo kitajski avtomobilski industriji. Predstavniki Nio, Jiangling Motors, Tam Motors in ATTC si bodo v teh dneh tudi ogledali nekatera slovenska podjetja. Dogodek so ga organizirali Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport, agencija SPIRIT Slovenija, ACS in Gospodarska zbornica Slovenije (GZS) z namenom medsebojnega spoznavanja in povezovanja.

Preberite še: Mario Draghi opozarja in priporoča

“Avtomobilska industrija je eden izmed stebrov slovenskega gospodarstva. Pomembno prispeva k našemu bruto družbenemu proizvodu, spodbuja inovacije in razvoj ter podpira tudi na tisoče delovnih mest,” je povedal minister za gospodarstvo Matjaž Han in podčrtal, da je globalna avtomobilska industrija zaradi prehoda v brezogljično družbo na zgodovinski prelomnici. “A izzivi poleg tveganja prinašajo tudi številne poslovne priložnosti. Tega se zavedamo tudi na Ministrstvu za gospodarstvo, turizem in šport, kjer smo v popolnosti predani ohranitvi industrije v Sloveniji,” je povedal.

20241008 01382094
Dnevi dobaviteljev avtomobilske industrije (Foto: Katja Kodba/STA)

Slovenskim dobaviteljem predstavlja izziv širitev mreže kupcev izven EU
Kot je navedeno v vladnem sporočilu za javnost, je bilo na konferenci slišati glavno sporočilo, da slovenski proizvajalci ne samo sledijo temveč tudi sooblikujejo najnovejše trende v hitro razvijajoči se avtomobilski industriji, tako na področju klasičnih kot tudi e-vozil.

Direktorica ACS Tanja Mohorič je izpostavila konkurenčne prednosti slovenske avtomobilske industrije, ki jih gradi na močni tradiciji elektro in kovinsko predelovalne industrije: “Zaradi relativne majhnosti podjetij, v primerjavi z velikimi mednarodnimi korporacijami, je tudi izjemno prilagodljiva in odporna.”

Ker je evropska avtomobilska industrija trenutno pod številnimi pritiski, tudi slovenskim dobaviteljem predstavlja izziv širitev mreže kupcev izven EU. Delež vozil, proizvedenih v EU, je med letoma 2000 in 2022 iz 31 odstotkov padel na 14 odstotke, medtem, ko se je delež vozil kitajskega izvora v enakem obdobju povečal iz 4 odstotkov na 32 odstotkov. Slovensko avtomobilsko industrijo sicer predstavlja približno 400 podjetij, ki ustvarijo 10 odstotkov slovenskega bruto domačega proizvoda, 25 odstotkov slovenskega izvoza ter zagotavljajo preko 40 tisoč delovnih mest.