Promocija

Alpacem Cement


Alpacem Cement je proaktivno na podlagi podrobnih mednarodnih analiz ugotovil, da v tem trenutku nikjer na svetu ne obstaja že razvita in v velikem industrijskem obsegu preverjena t.i. off-the-shelf tehnologija, ki bi zagotavljala izpolnjevanje vseh zakonodajnih pogojev, ki jih predvideva ZVO-2A 24 ur na dan, 7 dni v tednu in 365 dni v letu. Obenem pregled zakonodajnih pogojev obratovanja cementarn v Evropi, Švici, Braziliji, Indiji, Rusiji in na Kitajskem kaže, da nobena od teh držav nima tako strogih zakonodajnih pogojev, kot jih predvideva ZVO-2A.


Državni zbor RS je marca 2024 sprejel novelo Zakona o varstvu okolja 2A, ki med drugim nalaga, da mora Vlada RS določiti za sosežig odpadkov mejne emisijske vrednosti najmanj tako strogo, kot so določene v zaključkih o BAT za sežig odpadkov, razen če zaključki BAT za naprave za sosežig odpadkov določajo strožje mejne vrednosti. Vlada Republike Slovenija je skladno z določili zakona pripravila predlog sprememb Uredbe o sežigalnicah odpadkov in napravah za sosežig odpadkov (v nadaljevanju »Uredba«), ki je trenutno v javni obravnavi.

Alpacem Cement je spomladi nemudoma pristopil k raziskovanju trga ter proaktivno kontaktiral 22 različnih svetovnih ponudnikov tehnološke opreme za cementarne. Nihče od njih ne ponuja rešitve, ki bi bila že razvita in v velikem industrijskem obsegu preverjena. Ne obstaja torej t.i. off the shelf tehnologija, ki bi zagotavljala izpolnjevanje vseh zakonodajnih pogojev, ki jih predvideva ZVO-2A in to 24 ur na dan, 7 dni v tednu in 365 dni v letu. To dokazuje tudi pismo podjetja Scheuch, vodilnega svetovnega ponudnika tehnologij za zmanjševanje emisij v industrijskem sektorju. Trdi, da ne ponuja takšne tehnologije in ne pozna cementarne, ki bi izpolnjevala vse pogoje ZVO-2A. Ob tem še poudarja, da so vrednosti emisij pri proizvodnji cementa, ne glede na uporabljeno tehnologijo zmanjševanja emisij, vedno v določeni meri odvisne tudi od (lokalno) razpoložljivih surovin za proizvodnjo.

Alpacem Cement je pregledal tudi zakonodajne pogoje obratovanj cementarn na ključnih trgih v Evropi, Švici, na Kitajskem, v Braziliji, Indiji, Rusiji in ZDA. Analiza kaže, da nobena od teh držav nima tako strogih zakonodajnih pogojev, kot jih predvideva ZVO-2A. Tudi poročilo, ki ga je leta 2019 za Evropsko komisijo pripravilo podjetje Eunomia, kaže, da nobena cementarna v EU nima predpisanih mejnih vrednosti, ki bi bile skladne z vsemi zahtevami ZVO-2A.

»Družba Alpacem Cement bo v času javne obravnave o spremembah Uredbe o sežigalnicah odpadkov in napravah za sosežig odpadkov sodelovala s svojimi pripombami. Prepričan sem, da Alpacem Cement lahko postane cementarna, ki deluje v skladu z najstrožjimi okoljskimi standardi na svetu, a za to potrebujemo rešitev, ki je preverjena v velikem industrijskem obsegu. Pripravljeni smo na nadaljnji razvoj cementarne, a zato potrebujemo tesen dialog z državo o nadaljnjih korakih«, poudarja predsednik uprave družbe dr. Tomaž Vuk.

Po študiji ekonomskega pomena skupine Alpacem v letu 2023 za Slovenijo, ki jo je pripravila Gospodarska zbornica Slovenije, zakon ogroža delo več kot 900 neposredno in posredno zaposlenih v skupini Alpacem ter postavlja pod vprašaj načrtovane investicije družbe. Hkrati ogroža 108 milijonov evrov neposredne in posredne dodane vrednosti v Republiki Sloveniji ter več kot 21 milijonov evrov davkov in prispevkov (to je okoli dvakratnik proračuna domače Občine Kanal ob Soči), ki se natekajo v javne proračune iz naslova lokalne proizvodnje cementa.

Družba Alpacem Cement d.d. se zaveda svoje odgovornosti do varovanja okolja in skrbi za lokalno skupnost s ciljem dolgoročnega partnerskega sobivanja. To vizijo razvoja širše skupnosti bo družba lahko uresničila le ob ustreznem regulatornem okolju, ki mora temeljiti na razpoložljivih rešitvah. Za takšno regulatorno okolje se bo podjetje zavzemalo z aktivnim dialogom z vsemi deležniki, po potrebi pa tudi z razpoložljivimi pravnimi sredstvi, da zagotovi svoj obstoj.