Vlada je sprejela predlog dopolnitev zakona o izgradnji, upravljanju in gospodarjenju z drugim tirom železniške proge Divača-Koper, ki predvideva še gradnjo vzporednega (levega) tira. Dopolnjeni zakon predvideva dvotirno gradnjo drugega tira in prenos investitorstva za gradnjo tudi levega tira na družbo 2TDK. Ta bi lahko takoj po sprejetju dopolnitev in sprememb državnega prostorskega načrta začela naročati projektno dokumentacijo in pridobivati gradbeno dovoljenje še za levi tir. Za pridobivanje dokumentacije je ministrstvo za infrastrukturo pod vodstvom Alenke Bratušek predvidelo dve leti časa. Leta 2027 pa bi lahko začeli postopke naročanja za izvedbo del, ki bi jih dokončali leta 2030.
Velika pozornost gradnje vzporednega tira je, da ga je 61 odstotkov že zgrajenega v treh predorih, dolgih približno 16,5 kilometra. Na novo bi morali zgraditi le še tri viadukte v skupni dolžini 1251 metrov in en predor, dolg nekaj manj kot štiri kilometre. Vrednost vzporednega tira so ocenili na 354 milijonov evrov po tekočih cenah. Zakon predvideva tudi, da bo država (DRSI) leto dni po dokončanju vzporednega tira financirala odstranitev tirov s stare proge in namesto nje uredila atraktivno kolesarsko pot, za kar naj bi potrebovali več deset milijonov evrov. Dopolnjeni zakon tudi črta možnost, da bi pri financiranju projekta sodelovala katera od tujih držav, saj potek gradnje povsem jasno kaže, da je Slovenija sama sposobna graditi strateško infrastrukturo, kot to počne večina razvitih držav v svetu.
Vir: Delo