Svetovni proizvajalec kartonske embalaže DS Smith, ki posluje na 27 mednarodnih trgih, je v sodelovanju z nekaterimi najbolj prepoznavnimi blagovnimi znamkami hitro potrošnih dobrin na svetu (FMCG) zamenjal že več kot 1,2 milijarde kosov plastike z bolj trajnostnimi kartonskimi embalažnimi rešitvami. Cilj zamenjava milijarde kosov plastike, ki si ga je podjetje zadalo v svoji trajnostni strategiji Now & Next, je tako doseglo kar 16 mesecev pred zastavljenim rokom. Cilj se je nanašal na vso primarno ali sekundarno plastično embalažo, ki je bila z DS Smithovimi rešitvami zmanjšana, zamenjana ali popolnoma odstranjena.

Podjetje je že leta 2020 kot del trajnostne strategije Now & Next vzpostavilo program za zamenjavo in zmanjševanje plastike pri embalaži. Pri tem je tudi DS Smith Slovenija odigral pomembno vlogo, saj so z embalažnimi alternativami iz valovitega kartona od leta 2020 nadomestili že več kot 1,5 milijonov kosov plastike. Med vsakdanje plastične izdelke, ki so bili umaknjeni s trgovskih polic, spadajo na primer embalaže za sadje in zelenjavo, plastični nosilci in ovoji iz skrčljive folije, ki so pogosto na plastenkah pijač ter banjice za meso, mesne izdelke in gotove obroke. Povpraševanje po nadomestitvi plastike narašča – od leta 2020 je podjetje po vseh vzhodnoevropskih državah skoraj podvojilo letno količino nadomeščenih kosov plastike.

Za doseganje cilja 1 milijarde je ključen temeljni del procesa oblikovanja v podjetju DS Smith, in sicer uporaba načel krožnega oblikovanja. Orodje, ki omogoča uporabo teh načel je bilo razvito v sodelovanju s fundacijo Ellen MacArthur. Vsak od 800 oblikovalcev podjetja DS Smith je bil usposobljen za delo skladno z načeli krožnega oblikovanja. V sodelovanju s strankami je sposoben oceniti učinkovitost glede na področja, kot so količina recikliranega materiala in možnost recikliranja, okvirne ocenjene emisije CO2, ravni odvečnih odpadkov in parametri dobavne verige. DS Smith je prvi v papirni embalažni industriji, ki je uvedel metrike krožnega oblikovanja za embalažo za različne sektorje, kot so maloprodaja, živila in pijače, avtomobilski deli ter industrijske naprave.

»Ko smo oblikovali našo trajnostno strategijo Now & Next, smo želeli vključiti cilje, ki bi prinesli pozitivne okoljske spremembe znotraj in zunaj podjetja DS Smith,« pravi Gabriel Balogh, direktor DS Smith Slovenija. Miles Roberts, Group Chief Executive, DS Smith, pa dodaja: »Z inovacijami, ki našim strankam pomagajo zmanjšati ali nadomestiti plastiko, se odzivamo na družbene zahteve po zmanjšanju onesnaženja s plastiko in obenem širimo partnerstva s strankami. Ponosen sem na vsakega člana ekipe DS Smith, ker smo ta cilj dosegli celo leto prej. Vendar je to šele začetek. Če bomo še naprej podpirali naše stranke in skupnost pri trajnostnih ciljih, lahko dosežemo še veliko več pozitivnih učinkov. Pri našem poslanstvu je to izjemna motivacija.«