Ko ste govorili o približevanju mlajše generacije potrošnikov, ste omenili, da od blagovnih znamk pričakujejo odgovornost do okolja. V Perutnini Ptuj že dlje časa sporočate o svoji trajnostni naravnanosti. Kako pomemben nakupni dejavnik je ta pri vaših izdelkih? Ali po vaših opažanjih potrošniki vaše izdelke raje od konkurenčnih kupujejo tudi zaradi vaših trajnostnih prizadevanj?

Mislim, da je to generacijsko pogojeno, saj je vsaka generacija na drugačen način okoljsko ozaveščena oziroma vzgojena. Generacije, ki prihajajo, imajo zelo velik posluh za okolje. Ne iščejo izgovorov, zakaj jaz, če ostali ne. Dejansko se trudijo, da bi nekaj spremenili. Zanima jih, kako je nastala njihova hrana – od vzreje do končnega izdelka. To so vprašanja, ki si jih postavljajo in so jim pomembna kot tudi vsi trendi, ki jih spremljajo na tem področju.

Perutninarstvo v Evropski uniji gre zagotovo v tej smeri. Trgovci na ravni EU so sprejeli tako imenovano zavezo o piščancih (European Chicken Commitment), po kateri se zavezujejo, da bodo najpozneje od leta 2026 naprej na prodajne police v značilnem deležu umeščali tudi meso, ki je proizvedeno na trajnosten način. Stanje se torej spreminja in vsi ozaveščeni proizvajalci temu tudi sledimo.

Naj pri družbeni odgovornosti dodam še nekaj za Perutnino Ptuj pomembnih prizadevanj. Prihodnost podjetja že od leta 2015 gradimo na certificirani piščancem prijazni reji – tovrsten način vzreje smo uvedli prvi v regiji in smo trenutno še vedno edini –, ki pomeni korak naprej v smeri sodobnih dognanj na področju dobrobiti živali, t. i. animal welfarea. Rejci so hlevom dodali tudi posebne terase, tako da je piščancem na voljo bivanje zunaj, z veliko več naravne svetlobe in prostora za gibanje na svežem zraku, kar je ključnega pomena za dobro počutje živali. Terase so urejene z nadstreški in nasipi, ki živali ščitijo pred vremenskimi nevšečnostmi in preprečujejo dostop divjim pticam ter glodalcem, s čimer se zmanjšuje tveganje za prenos bolezni.

V regiji smo bili tudi prvi proizvajalec perutninskega mesa v regiji, ki je pridobil certifikat za vzrejo brez uporabe antibiotikov. Naj dodam še, da ima perutninsko meso najnižji ogljični odtis med vsemi vrstami mesa, kar prav tako prispeva k pozitivni percepciji naše dejavnosti v očeh potrošnikov.

Kakšno percepcijo javnosti pa si želite doseči kot Perutnina Ptuj? Katere vrednote postavljate v ospredje pri gradnji blagovne znamke delodajalca?

Radi bi, da bi ljudje naši blagovni znamki Perutnina Ptuj in Poli prepoznavali kot sveži in kreativni. Po eni od novejših raziskav med deset tisoč podjetji je mladim zaposlenim najbolj pomembno, da se počutijo spoštovane. Tudi pri nas se trudimo, da se tako mladi in tisti z nekaj več »kilometrine« počutijo svobodne v tem, kar delajo, in da so motivirani. Šteje tudi zdrava ambicioznost. Poleg tega zaposlenim nudimo možnost napredovanja in razvoj kariere na različnih področjih, tudi v mednarodnem okolju, v državah, v katerih delujemo.

Vir: MM, iz intervjuja z Davidom Vesenjakom, članom uprave za trženje v Skupini Perutnine Ptuj