Promet je najtrši oreh pri načrtih razogljičenja, v Sloveniji zaradi razpršene poselitve in precej neučinkovitega javnega prometa še bolj kot v nekaterih drugih državah. Prehoda na elektromobilnost pa si še ne predstavljamo najbolj, posebno ker najbrž ne bomo dosegli cilja. Iz starega nacionalnega energetskega in podnebnega načrta, po katerem bi leta 2030 imeli najmanj 200.000 električnih vozil. V Elesu so se zato lotili preizkušanja različnih rešitev, kar bo gotovo prineslo večji prihranek v prihodnjih letih, saj bo mogoče po izkušnjah iz projektov infrastrukturo postavljati pametneje, je v intervjuju povedal Janez Humar, vodja službe za strateško-inovacijske programe v Elesu.
Smo v obdobju, ko se vse spreminja, vse gre v elektrifikacijo, počasi tudi promet. A to ima lahko slab ali dober vpliv na energetiko. Da bi bilo malo lažje, ste razvili koncept E8.
Koncept E8 govori o prilagodljivem, pametnem polnjenju, kjer se dogaja interakcija med uporabnikom, polnilno infrastrukturo in omrežjem. Zato se v konceptu E8 osredotočamo predvsem na polnjenje na lokacijah, kjer vozila lahko stojijo več časa. Vse kaže, tudi v povezavi z novim omrežninskim aktom, da bo vse bolj pomembno, kdaj bodo uporabniki polnili e-vozila, saj bo cena elektrike prej ali slej postala dinamična. Cena polnjenja bo precej odvisna od tega, koliko se bo uporabnik pripravljen prilagajati. Nekateri bodo rekli, da nočejo biti sužnji nove tehnologije, temveč hočejo živeti svoje življenje naprej. S tem ni nič narobe, le stroški bodo nekoliko višji. Gre za to, da naš koncept omogoča nekatere nove poslovne priložnosti in podjetja bodo lahko ponudila nove storitve.
Vir: Delo