Zapovedana električna mobilnost prinaša mnoge izzive. Največkrat pišemo o električnih avtomobilih in potrebi po njihovi večji cenovni dostopnosti, naslednja tema pa je polnilna infrastruktura. Pogosto slišimo, da jih je v osnovi najpomembneje polniti, ko dlje časa stojijo, torej doma ali na delovnem mestu, a tudi brez hitrega polnjenja ne bo šlo. Hitre polnilnice so že marsikje, redkejši pa so za zdaj polnilni parki, kjer je takšnih mest res veliko. Po Evropi jih nekje že imajo, stvari se premikajo oziroma načrtujejo tudi pri nas. Če navedemo primer iz Evrope: polnilni park Sortimo v bližini Zusmarshausna na nemški avtocesti A8 med Münchnom in Stuttgartom deluje zanimivo. Trenutno ima 72 polnilnih mest različnih moči, od manjših do največjih.

Kaj takšnega vsaj za zdaj v EU ne vidimo prav pogosto, a število idej in projektov za tovrstne parke se počasi veča, tudi pri nas. Eles kot sistemski električni operater bo v okviru projekta GreenSwitch (pametno omrežje za električno energijo med Avstrijo, Hrvaško in Slovenijo) in z evropskimi sredstvi povezanimi z njim, prva polnilna parka postavil v bližini Kranja in Novega mesta. Čeprav bo v Kranju ta na območju avtobusne družbe Arriva, naj bi bilo polnjenje tam mogoče ne le za električne avtobuse, ampak tudi za vsa druga vozila, tudi osebna. Park pri Kranju naj bi v najboljšem primeru začel delovati leta 2025, polnilni v Novem mestu pa v letih 2026/2027.

Vir: Delo