Prepoved registracije novih avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem leta 2035 še vedno ni pod streho, saj se pri odločanju v Bruslju nadaljujejo zapleti. Tako je svet EU, v katerem so zastopane države članice, odložil odločanje. Ker je uredba v prejšnjih fazah postopka dobila podporo držav (v evropskem parlamentu je že sprejeta), je bilo pričakovati, da bo zadnji »da« gola formalnost. Glavni vzrok za zaplete je drža Berlina. Nemčija ne bo podprla uredbe, če ne bo rešitve za vprašanje sintetičnih goriv. Zanje naj bi pri motorjih z notranjim zgorevanjem po letu 2035 veljala izjema. V evropski komisiji doslej ni bilo veliko naklonjenosti vključevanju sintetičnih goriv za avtomobile med prispevke na poti do podnebne nevtralnosti. A pričakovati je, da bo na koncu na mizi kompromis. Nova uredba po letu 2035 dopušča nove klasične dizelske in bencinske avtomobile le še za majhne proizvajalce (do tisoč vozil na leto). Nemčija v svetu EU ne more blokirati sprejetja uredbe, saj se ta sprejema s kvalificirano večino. To lahko stori le tako imenovana blokirajoča manjšina najmanj štirih držav z najmanj 35 odstotki prebivalstva EU. Če bi se Nemčiji pri zavračanju (z glasovanjem proti ali vzdržanostjo) pridružile Bolgarija, Italija in Poljska, bi uredba padla. To bi bil velik udarec za podnebno politiko EU, saj je prepoved klasičnih avtomobilov eden od njenih stebrov.

(Vir: Delo)