REGPAK 2018 in ročno izdelana embalaža |
 
Želijo stabilne gospodarske razmere, njihov cilj pa je, da postanejo vodilni ponudnik visokokakovostne valjaste kartonske embalaže na slovenskem trgu, je odgovorila Nives Kropivšek iz embalažnega podjetja AKI Izlake. Kaže jim dobro. Drugo leto zapored so na Regpaku med nagrajenci za najboljšo embalažo. Lani so slavili z nadvse lično embalažo za med in dobili potem še priznanje na 8. bienalu industrijskega oblikovanja, letos pa za serijo embalaže za deodorante Madres. Nives Kropivšek meni, da je zmagovalna kombinacija v harmoniji naravnega produkta in ročno izdelane unikatne, okolju prijazne embalaže. Z odličnim oblikovanjem, seveda. In kako trg sprejema nagrajeno embalažo? Pravi, da jim je uspelo, čeprav so preživeli nelahka leta v krizi.
 
Nives Kropivšek

Nives Kropivšek

Na Regpaku ste že drugo leto zapored sprejeli nagrado za najboljšo serijo embalaže – lani za med, letos za serijo embalaže za deodorante Madres. Nominacij prijavljenih embalaž v vaši kategoriji je bilo veliko. Kaj je pretehtalo lani in kaj letos?

Na to vprašanje je najtežje odgovoriti. V lanskem letu je bila to morda subtilna vizualna podoba embalaže, ki gradi na principu »manj je več« in je prav zaradi svoje skromnosti precej drugačna od drugih. Verjetno pa so na izbor vplivale tudi ostale pozitivne lastnosti. Predvsem skrbna izdelava, okolju prijazni materiali, trpežnost in večkrat poudarjena trajnostna naravnanost pri rabi embalaže. Likovno zasnovana in oblikovana je tako, da jo lahko ponovno uporabimo za kak drug namen.

Zmagovalna kombinacija?

Harmonija naravnega produkta in okolju prijazne, ročno izdelane embalaže, nadgrajene z odličnim oblikovanjem. Da, to je, vsaj po mojem mnenju, letošnja zmagovalna kombinacija. Embalaža za deodorant Madres je bila domišljena in razvita z namenom, da naravni izdelek in njegov ovoj poveže v enotno zgodbo. Čeprav je narejena iz papirja, natančna izdelava in skrbna izbira materialov ter inovativne tehnološke rešitve pri oblikovanju dna razširjajo njeno funkcionalnost. Tako je povsem primerljiva z drugimi, okolju manj prijaznimi vrstami embalaže.

Kako ste kot proizvajalec embalaže sledili oblikovalskemu konceptu in kaj ste morali kot proizvajalec embalaže ponuditi, ustvariti, da se je na koncu izšlo kot zmagovalna kombinacija? Kaj je bil največji izziv? Material, tehnična izvedba, harmonija embalaže s proizvodom, ki je naravni deodorant, estetski videz embalaže, funkcija embalaže, potrošnik…?

Embalaža za deodorante Madres je rezultat res dobrega sodelovanja in vzajemnega prilagajanja med naročnikom, oblikovalcem in izdelovalcem. Bolj kot zgolj likovna podoba embalaže je bila tokrat v ospredju njena funkcionalna vrednost. Vsekakor je bil za nas največji izziv izbira ustreznih materialov in zagotavljanje optimalnega tesnjenja, ki omogoča polnjenje izdelka neposredno v embalažo. Čeprav smo bili tokrat le v vlogi izdelovalca, smo ves čas snovanja embalaže skrbno pazili, da bo embalaža zadostila visokim tehnološkim in tudi estetskim standardom. Temu so v biroju Pikto, kjer so oblikovali zunanji plašč embalaže, dodali še nujno potrebno piko na i.

Proizvajalci embalaže se srečujejo z zahtevami po novih materialih, tehnikah, detajlih, višjih oblikovalskih in estetskih standardih, upoštevati morate ekodizajn oziroma življenjski ciklus izdelka, ogljični odtis, izogibati se morate škodljivim snovem v embalaži, še vedno je aktualna dematerializacija … Koliko ste lahko odzivni? je na trgu dovolj dela in naročniki upoštevajo večje stroške proizvodnje?

Pri nas je vsa embalaža ročno izdelana, kar seveda prinaša določene prednosti na sicer majhnem slovenskem trgu. Mislim predvsem na hitro odzivnost, boljše prilagajanje in zmožnost maloserijske, unikatne proizvodnje. Maloserijska, ročna izdelava je nujno povezana z nekoliko višjimi stroški, kar včasih naročnika tudi odvrne. Zato je za nas še posebej pomembno, da naročnika in na koncu potrošnika prepričamo z visoko kakovostjo embalaže. To dosežemo s celostnim pristopom pri oblikovanju, uporabo izključno okolju prijaznih izbranih materialov in brezhibno izdelavo. Zelo smo pozorni tudi do najmanjših detajlov in ves čas preizkušamo nove materiale in tehnike. Hočemo zadovoljiti najvišje oblikovalske in estetske standarde.

Z nagrado REGPAK 2018 ste avtomatično nominirani za prestižno nagrado World Star, ki jo že 58 let podeljuje Svetovna organizacija za embalažo. Kaj pričakujete, pri katerih elementih ste lahko najbolj konkurenčni?

Sami se, kot dobitniki nagrade REGPAK 2017 in kljub nominaciji, za sodelovanje na tem prestižnem tekmovanju nismo odločili, ker se na tekmovanju za World Star odloča le na podlagi fotografij in omejenega tekstovnega opisa embalaže. Taktilni vtis ter kakovost izdelave pa sta za nas prav tako ključnega pomena. Upam, da bodo imeli letošnji nagrajenci več poguma in samozavesti, kar pa je seveda izključno odločitev naročnika.

Lani nagrajeno embalažo za med predstavljate kot zgodbo o lepoti in romantičnosti slovenskega podeželja. Embalaža je zelo lična, nežna, privlačna. Kako jo je sprejel trg?

Seveda imam do izdelka, ki je avtorsko delo, od oblikovanja pa vse do izdelave, prav poseben odnos. A to ne pomeni kaj dosti, dokler izdelka ne ocenita stroka in trg. Po skoraj dveh letih, od kar smo embalažo prvič predstavili, lahko z veseljem ugotovimo, da nam je uspelo. Morda nekoliko bolj z oceno na strokovni ravni, kjer smo, poleg nagrade REGPAK 2017 za najboljšo serijo embalaže na območju širše regije, na 8. bienalu oblikovanja v Ljubljani dobili tudi priznanje Brumen za odlično slovensko oblikovanje. Najštevilčnejši kupci embalaže so še vedno posamezni čebelarji. Počasi, a vztrajno pa se »prebijamo« tudi na police muzejskih trgovinic in prodajaln s turističnimi spominki, za katere menimo, da so za prodajo naše embalaže najprimernejše.

Vaš proizvodni fokus je bolj namenjen industriji, gradbeništvu, obrti in drugim dejavnostim, izdelujete kartonske cevi in jedra, okroglo kartonsko embalažo različnih parametrov. Kakšno je povpraševanje, kateri izdelki iz kartona, ki je vse bolj cenjen material, so najbolj iskani? Za kaj vse se lahko uporablja embalaža iz kartonskih cevi?

Ker proizvajamo izdelke iz papirja, ki je okolju prijazen in čedalje bolj iskan material, posledično povpraševanje stalno narašča. To pa ne pomeni nujno tudi večje prodaje, saj se po drugi strani stalno povečuje tudi, predvsem tuja, konkurenca. Pri nas s kartonskimi cevmi in jedri premerov od 6 do 500 mm oskrbujemo najrazličnejše vrste industrij in obrtnih dejavnosti. Največ cevi in jeder izdelamo za papirno industrijo, izdelovalce folij in gumarsko industrijo, nekaj manj za potrebe v gradbeništvu za opaže in razbremenitev betonskih konstrukcij. Cevi izdelujemo tudi po posebnem naročilu za opreme interijerjev, scenske in sejemske postavitve. Na področju embalaže izdelamo največ tulcev za pošiljanje po pošti in shranjevanje, saj je tovrstna embalaža izjemno trpežna.

Katere materiale razen kartona, sivega kartona, kraft papirja in drugih vrst papirja še uporabljate v proizvodnji in za katere izdelke?

Našteti materiali predstavljajo glavnino materialov, ki jih uporabljamo v naši proizvodnji. Za posebne zahteve naročnikov uporabljamo tudi aluminijevo folijo in silikoniziran papir, za izdelke, ki pridejo v stik z živili, tudi papirje z ekstrudiranim polietilenom. Pri izdelavi darilne embalaže uporabljamo različne vrste visokokakovostnih design papirjev, uveljavljenih italijanskih in nemških proizvajalcev, za zapiranje embalaže pa, poleg lepenke, predvsem polietilenska in kovinska dna ter pokrove.

Kaj lahko ponudite naročniku?

Predvsem želimo naše naročnike navdušiti z visoko kvaliteto izdelkov, inovativnimi rešitvami in uporabo najboljših, okolju prijaznih materialov. Za naročnike v podjetju skrbi uigrana, visoko motivirana in usposobljena ekipa sodelavcev. Na vsakem področju dela ima bogate, dolgoletne izkušnje. Zaton je vsaka, še tako zapletena naloga nov izziv.

Kolikšen delež v vaši realizaciji predstavlja darilna embalaža in kaj predvsem želijo naročniki?

Trenutno delež darilne embalaže ne presega 20 odstotkov, seveda pa si želimo v prihodnje ta delež povečati. Nagovoriti želimo predvsem oblikovalce in oglaševalske agencije, ki postajajo vse pomembnejši naročniki naše darilne embalaže. Zanje je, poleg pričakovane visoke kvalitete izdelave, pomemben predvsem naš celostni pristop in razumevanje pomena dobrega oblikovanja.

Kaj pričakujete od poslovnega leta?

Zaradi zadnje gospodarske krize smo preživeli kar nekaj viharnih let. Sedaj se razmere počasi umirjajo. To si želimo. Torej stabilne gospodarske razmere, ki nam bodo omogočile izpolnjevanje naših ciljev. Želimo si utrditi položaj uglednega in pomembnega proizvajalca industrijskih kartonskih cevi in jeder ter postati vodilni ponudnik visokokvalitetne valjaste kartonske embalaže na slovenskem trgu.