Maloserijska proizvodnja embalaže |
 
Maloserijska kartonaža, manjše količine naročenih embalažnih izdelkov, digitalni tisk, to je značilnost in konkurenčna prednost podjetja MSK iz Slovenske Bistrice. Njihove korenine segajo v leto 1960, kalili so se tudi v skupini nekdanjega logaškega Valkartona, zdaj pa se lahko pohvalijo, da so butično embalažno podjetje, ki se že približujejo tridesetletnici. Njihov paradni program je transportna embalaža. Srečko Kapun, direktor in lastnik podjetja, povezuje rast povpraševanja z novo pomladjo gospodarskega razvoja. Letos dobro kaže, je optimist. Še posebej, ker so podvojili izvoz, napovedi so še boljše. Njihovi izdelki so izdelani iz recikliranega papirja, pri tisku pa uporabljajo barve na vodni osnovi.
 

Srečko KapunPodatki s trga v Sloveniji in na tujem kažejo, da povpraševanje po embalaži iz valovitega kartona narašča. Koliko se je to poznalo lani in kako je živahen embalažni trg letos? Kakšna so pričakovanja do konca leta?

V letu 2016 je bila zadovoljiva rast povpraševanja in produkcije. Letos se do sedaj tudi kaže rast, čeprav precej različno po mesecih. Po vseh podatkih smo lahko optimisti.

Med drugimi so vaši naročniki slaščičarji in prehrambno pekovska panoga. Kaj jim lahko ponudite in koliko se na trgu poznajo spremembe v prehranjevalnih navadah, saj se vse več ljudi odloča za hitro prehrano, za prehranske pakete za na pot in podobno?

Slaščičarji in prehrambno pekovska panoga uporabljajo za svoje proizvode PVC brizgano embalažo in prozorne folije. Količine so velike in po določenih podatkih v vzponu, saj opravljajo svojo zaščitno vlogo in takšne artikle kupujemo tudi z očmi, kar nam je v tem primeru omogočeno.

Katera vrsta kartonske embalaže je v zadnjih letih pri naročnikih bolj iskana – transportna, embalaža za prehrambni program ali darilna? Ali je točno, da je darilna embalaža iz kartona manj zanimiva, drugače pa je pri transportni?

Transportna embalaža je najbolj iskana in v največjem odstotku naše produkcije, kar potrjuje rast celotnega gospodarstva. Prehrambna in darilna embalaža nista v upadanju, le rast je nekaj manjša in s tem tudi delež v proizvodnji.

Valoviti karton je med zelo cenjenimi embalažnimi materiali zaradi ekonomskih in okoljskih razlogov. Katere lastnosti kartona najbolj prepričajo kupce? Je večje povpraševanje po večslojnem kartonu?

Večslojni karton po naših izkušnjah ni v vzponu. Nekaj let nazaj je bil trend zmanjševanja gramatur papirja v valovitem kartonu, kar je bila posledica varčevanja v času negativne rasti gospodarstva. V zadnjem obdobju je čutiti vzpon večjih gramatur papirja in večje kvalitete kartona. Valoviti karton je odličen medij za sporočilne oblike potrošniku v raznem tisku ali všečni izdelavi. To ga z okoljskim ozaveščenjam uvršča v sam vrh embalažnega materiala.

V lastnem oblikovalskem studiu lahko najbolj upoštevate zahteve naročnika. Kje lahko pokažete največ oblikovalske inovativnosti in »odštekanosti«, ki je očitno vse bolj popularna?

»Odštekanost« v embalaži je relativna. Naše oblikovalske in inovativne izkušnje so uporabne in jih vnašamo na vsa področja embalaže, kar naši kupci cenijo, saj predvsem oni potrebujejo prilagodljivo embalažo za svoje proizvode.

Kateri vaš embalažni izdelek bi izpostavili kot konkurenčni dosežek?

Vsi naši proizvodi v manjših količinah so konkurenčen dosežek. Posebej bi rad izpostavil izdelke, ki so potiskani v barvni digitalni tehniki. Končna izdelana količina pri nas je pri ostalih proizvajalcih komaj zadostna za preizkusne količine, s katerimi je potrebno izdelati še filme za tisk in ostalo pripravo. Ti stroški so pri vsaki spremembi tiska, pri nas pa tega stroška ni. Največ naročil v digitalnem tisku imamo v količini od 10 do 300 kosov.

Koliko embalaže delate za tuje trge?

V zadnjem letu smo plasma na tuje trge skoraj podvojili, kar je posledica naše široke ponudbe in lastne angažiranosti. Pričakovanja so še velika in obeti v prihodnje ugodni. A to ne pomeni, da je enostavno in samoumevno. Tuji trg je še zahtevnejši in te izkušnje s pridom koristimo tudi doma.