Tovorni promet | | |
Po avtomobilih je na vrsti težki tovorni promet, ki ima levji delež emisij toplogrednih plinov v cestnem prometu. Zaradi specifičnosti vozil je Evropa iskala skupno, korektno rešitev. Novo simulacijsko orodje računa emisije na podlagi različnih specifikacij vozil. Obvezne mejne vrednosti CO2 bodo kmalu znane. | |
Cestni promet je največji vir emisij toplogrednih plinov in povzročitelj ene petine CO2 emisij v Evropi. Tovornjaki in avtobusi prispevajo četrtino tega. Maja 2014 je evropska komisija razkrila novo strategijo zmanjševanja porabe goriva in izpustov CO2 za težka tovorna vozila (HDV-ji) kot del evropskega cilja, da zmanjša emisije cestnega transporta za 60 % do leta 2050.
Izpušni plini in PM emisije težkih tovornih vozil so bili kontrolirani že od začetka 90-tih let in so se z novimi predpisi postopoma nadgrajevali. Kontrola ni vključevala emisij CO2 -ja. Največja ovira pri omejevanju izpustov CO2 težkih tovornih vozil je bilo pomanjkanje znanja in zanesljivih kontrolnih naprav. V primerjavi z avtomobili, ki zapuščajo proizvodne linije kot identični izdelki, so težka transportna vozila narejena po željah prevoznika. Vsako vozilo je lahko drugačno in meritve so pravično težko izvedljive. Proizvajalci imajo nekaj podatkov, vendar ti niso primerljivi, zato je točen nivo CO2 emisij težkih tovornih vozil neznan. Cilj pa je zmanjšati porabo goriva in CO2 emisij.
Novo strategijo pozdravlja tudi evropska komisarka za podnebne ukrepe Connie Hedegaard, ki pravi: »Najprej smo kontrolirali avtomobile in kombije glede CO2 emisij. Sedaj že imamo vidne rezultate. Emisije so zmanjšane, na trgu je mogoče dobiti inovativna, gorivno učinkovitejša vozila. Sedaj so na vrsti tovornjaki in avtobusi. Ta strategija kaže na nova merila, kako sčasoma zmanjšati porabo goriva in CO2 emisij teh vozil, prihraniti denar in narediti EU manj odvisno od uvožene nafte.«
V sodelovanju s proizvajalci je evropska Komisija izdelala računalniško simulacijsko orodje VECTO, ki računa emisije na podlagi različnih specifikacij vozil. Certifikat CO2, ki temelji na simulaciji, bo lahko odgovoril na različnosti tovornih vozil. Ko bo prišel v veljavo, se bo začelo nadzorovanje in poročanje o emisijah in s tem vtiranje poti za povečano transparentnost in tekmovalnost na trgu ter možne prihodnje meritve za zmanjšanje emisij. Dejansko cestno testiranje novih težkih tovornih vozil bi bilo okorno in drago, zato so proizvajalci pozdravili pristop s simulacijo.
Merjenje, poročanje in preverjanje (MRV) so prioritete, da bi zaprli vrzeli v znanju in ustvarili zanesljivo osnovo za merjenje. Vmes bo Komisija ocenila nadaljnje ukrepe, kot sta določanje obveznih mejnih vrednosti CO2 za nova težka vozila in uvedba tržno zasnovanih mehanizmov.
Vir: Enviroment for the Europeans