Označevanje embalaže |
 
Adheziv, podjetje, ki je v tretjem desetletju poslovanja in se je ozko specializiralo za označevanje v industriji, posebej v farmaciji, je pri nekaterih aplikacijah v svetovnem vrhu. V prodajnem programu imajo tudi vgradni P&V (Print&verify) sistem za tisk 2D kod in verifikacijo v farmaciji. Tak sistem lahko proizvedejo v dolžini samo 500 mm, kar je njihova konkurenčna prednost. Sledijo trendom v Evropi in ponujajo rešitve na ključ. Naša prednost, pravi direktor Vojko Arzenšek, je visoka stopnja zanesljivosti servisa in oskrbe kupcev. Adheziv posluje že vrsto let na Hrvaškem, Srbiji, Makedoniji, BiH in Slovaškem. Konkurenčni boj je zelo trd, a je Vojko Arzenšek zadovoljen, saj so lansko leto dosegli rekordno prodajo sistemov za označevanje in se tako še bolj uveljavili kot vodilno podjetje na področju označevanja v industriji.
 
Vojko Arzenšek

Vojko Arzenšek

Katera zakonodaja, tudi okoljska, je v zadnjem obdobju najbolj vplivala na iskanje novih tehnoloških rešitev pri označevanju in sledljivosti izdelkov?
Zakonodaja sama ni vplivala na razvoj tehnologij na našem področju. Te tehnologije razvijajo proizvajalci teh sistemov sami, da dosežejo neko konkurenčno prednost pred tekmeci. So pa evropska priporočila za označevanje škatlic tablet v farmaciji sprožila razvoj aplikacij na tem področju. Verjetno bo to v nekaj letih tudi zakonsko regulirano, da bi s tem dosegli popolno kontrolo in preprečili ponarejanje zdravil. Tukaj smo, s pomočjo vodilnega farmacevta v državi, za kar smo mu zelo hvaležni, razvili hitro in zelo zgodaj naše P&V sisteme, ki jih sedaj že tržimo na evropskem in svetovnem trgu.

Katere novosti na trgu so najbolj opazne pri zbirnem transportnem pakiranju?
Pri označevanju zbirnih pakiranj je opazen premik k uporabi termalnih ink jet (TIJ) tiskalnikov, ki so veliko cenejši od uporabe etiketirk. V podjetjih Droga, Ljubljanske mlekarne, Osem, Kimi in drugje so izračunali, da je ta tehnologija direktnega dotiska kartona z deklaracijami tudi do osemkrat cenejša kot uporaba etiket s stroški etiket in ribonov. S TIJ tiskalniki Markoprint se lahko tudi zelo dobro prilagajamo kupcem glede konfiguracije sistema in s tem tudi cene.

Pred leti je Adheziv izvajal več projektov etiketiranja palet prehrane in pijače. Katere so bistvene spremembe v tehnologiji etiketiranja?
Izvedli smo projekte paletnega etiketiranja in s tem v zvezi označevanja za sledljivost v vseh večjih podjetjih prehrane in pijač v Sloveniji. Vse deluje brezhibno, novih projektov in sprememb v tej tehnologiji ni.

V katerih panogah industrije so za označevanje optimalna rešitev laserji?
Industrijski laserski tiskalniki vedno bolj prodirajo v vseh vrstah industrije. Ker gre za zelo čisto tehnologijo označevanja, ki ne uporablja črnil, make upov, solventov, je zelo zaželena praktično pri vsakem uporabniku. Razvoj gre na eni strani k vedno večji zmogljivosti laserjev, na drugi strani pa v smer modelov z zelo sprejemljivimi cenami. Laserji se že od nekdaj uporabljajo v pivovarstvu, pri markiranju na etikete piva na steklenicah, saj dosegajo zelo visoke hitrosti markiranja, na primer 22 kom/sekundo, v HD (heavy duty) izvedbi pa so odporni na vlago, paro, kondenz. Solaris laser je lani tudi kot prvi na svetu naredil aplikacijo markiranja na pločevinke, zaenkrat pri hitrosti 12kom/ sekundo, na primer Heineken. Vedno več je tudi aplikacij pri proizvajalcih delov za avtomobilsko industrijo, saj so oznake, narejene z laserji, neizbrisljive, odporne na temperature, sol, bencin, nafto in druge agresivne snovi.

Na katerih področjih označevanja Adheziv lahko najbolj uveljavi svoje konkurenčne prednosti?
Naše konkurenčne prednosti pridejo do izraza najbolj tam, kjer gre za zahtevnejše aplikacije. Tam torej, kjer je potrebno prigraditi še kakšno opcijsko komponento, na primer linearni pomik tiskalne glave, prilagoditi proizvodno linijo, vgraditi PLC, skonstruirati povsem novo varianto aplikacije in podobno. Potem tudi tam, kjer se zahteva zelo hiter in kakovosten servis ter on-line tehnična podpora. Samo po sebi je umevno, da če hočemo ohranjati vodilni položaj v naši branži, moramo vedno nuditi vrhunske sisteme označevanja, seveda po sprejemljivi ceni.

Zakaj v Sloveniji tako počasi prodira v uporabo RFID?
RFID prodira tudi v svetu počasi, saj še ni dovolj racionalna rešitev za uporabo v praksi.

Kaj je danes vrhunska oprema za označevanje in sledljivost embalaže?
Za označevanje z ink jet tiskalniki je to vsekakor Leibinger. Od vseh je priznan kot najboljši ink jet na svetu. Edini ima vgrajeno patentirano »sealtronic« funkcijo avtomatskega zapiranja šobe v tiskalniku ter avtomatski refresh sistema v dneh, ko ne deluje. Pri laserjih so vrhunski industrijski laserski tiskalniki Solaris na vektorski tehnologiji. Naše etiketirke so že dobro poznane kot zelo robustne in zanesljive. Pri proizvodnji print and verify sistemov smo med vodilnimi proizvajalci v svetu in jih dobavljamo vodilnim svetovnim proizvajalcem proizvodnih linij za farmacijo.

Kako je v Slovenji razvita panoga označevanja izdelkov? Koliko je izvirnih in kreativnih rešitev in koliko uvoza?
Izdelke označujejo proizvajalci sami, na svojih proizvodnih linijah, v realnem času in s primernimi napravami za označevanje. Rešitve so v glavnem izvirne, aplikacije se med sabo razlikujejo. Velikokrat je potrebno biti zelo kreativen, da najdeš primeren način montaže naprave in način označevanja, ki ustreza potrebam kupca. Nekaj naprav za označevanje seveda prihaja tudi z uvozom kompletne proizvodne linije, čeprav se velikokrat dogovorimo s kupcem, da kupi linijo brez tiskalnika, ki mu ga potem mi vgradimo. Na ta način ima zelo blizu garancijsko in pogarancijsko podporo po domačih cenah.

Kako je Adheziv končal poslovno leto 2014 in kakšni so načrti v tem letu?
Leto 2014 za Adheziv ni bilo rekordno niti po prometu niti po dobičku, rekordno pa je bilo po številu prodanih in instaliranih sistemov za označevanje, kar nas je še bolj utrdilo kot vodilno firmo na področju označevanja v industriji.