Položaj panoge | Jože Volfand |
 
Embalažno podjetje Ultrapac, pred časom eden največjih proizvajalcev plastičnih vrečk v Sloveniji, je še vedno znana blagovna znamka. Razmere na trgu od proizvajalcev plastične embalaže zahtevajo hitro prilagodljivost, še posebej pa so to čutila podjetja, ki so bila povezana z živilsko oziroma prehrambeno panogo v Sloveniji. Po prisilni poravnavi se Ultrapac spet postavlja na noge s specializiranim programom. Direktor Dušan Bolčina se zaveda konkurenčnih prednosti podjetja, zlasti tradicije in znanja zaposlenih, kar je njihov največji kapital. Če hočejo postati prepoznavni na trgih EU, morajo upoštevati nove trende pri uporabi plastičnih materialov, a zanje je, pravi direktor, prvo tisto, kar potrebujejo in naročijo kupci. Zdaj se usmerjajo predvsem v izvoz, čeprav jim je tudi domači trg še vedno dragocen.
 
Dušan Bolčina

Dušan Bolčina

Katere posebnosti kaže poslovanje v tem letu in kakšen poslovni rezultat pričakujete ob koncu leta? Se kažejo boljši časi?
Letošnje leto se ni začelo ravno dobro, saj ima naše podjetje za sabo prisilno poravnavo, ampak počasi se že pobiramo na noge. Če ne bi imeli prisilne poravnave in težav pri nabavi materialov, bi bil poslovni rezultat ob koncu leta bistveno boljši. Počasi se vendarle kaže, da se trendi izboljšujejo. Pred nami je nova pot, ki je polna izzivov in novih priložnosti. Ultrapac je podjetje s tradicijo in na trgu poznano s kakovostjo, zato smo optimisti.

Na vaše poslovanje je v zadnjih letih vplivalo več kampanj proti uporabi plastičnih vrečk, čeprav celo v stroki nekateri menijo, da so očitki plastični embalaži pogosto neupravičeni, saj ni edini material, ki ni biološko razgradljiv. Ali okoljske kritike vplivajo na prodajo?
Bolj kot okoljske kritike vplivajo na našo prodajo vrečk zakonodaja in potrebe kupca. V določenih segmentih vpliv kritik posredno ne vpliva toliko na prodajo, ker so zmeraj kupci tisti, ki spreminjajo trende in način uporabe vrečke v njihove prodajne namene. V tujini je zagotovo to izrazitejše kot pri nas. Naša miselna, poslovna naravnanost podjetja je v tem, da spremljamo trende. Kupci pa imajo zmeraj možnost, da sami odločajo glede uporabe materialov. Na primer, ali bo ta biorazgradljiv ali ne. V prodaji opažamo upad prodaje klasične vrečke ter premik povpraševanja vrečkam za večkratno uporabo. Te so bolj trpežne, a tudi k biorazgradljivim vrečkam, ki se lahko razgradijo v času od 12 do 24 mesecih. Ker je povpraševanje po avtomatski foliji vse večje, je posledično tudi poraba plastične embalaže v porastu.

S katerimi proizvodi ste najbolj uspeli v izvozu in kakšno je povpraševanje po plastični embalaži na tujih trgih?
Danes mora imeti vsak izdelek embalažo. Nekoč je služila embalaža zgolj za zaščito izdelka, a danes ima embalaža več funkcij, funkcijo zaščite, prodajno, informacijsko, identifikacijsko, okoljsko, še več jih je. Naše podjetje pa ima nalogo, da to embalažo naredi kar najbolj kvalitetno in s tem pomaga kupcu k prepoznavnosti med prodajnimi policami. Na tujih trgih ne konkuriramo več z vrečkami, ker še nismo pridobili certifikata BluAngel. Našo proizvodnjo smo raje usmerili v proizvodnjo kaširane avtomatske folije za uporabo v industriji. V zadnjih letih smo se usmerili v razvoj avtomatske folije za mlekarne. S folijo smo prepoznavni tudi v tujini. Vselej pa vemo, da moramo na domačem in tujem trgu nastopiti konkurenčno.

Koliko so upad gradbeništva in spremembe v slovenski živilski industriji vplivale na vaše iskanje novih priložnosti v inovaciji izdelkov in pri novih trgih?
Ravno razmere v slovenskem gospodarstvu so nas prisilile, da smo vse naše sile usmerili na tuje trge. A to ne pomeni, da na domačem trgu nismo prisotni. Na domačem trgu smo imeli možnost za razvoj novih izdelkov in ravno te izdelke smo naprej implementirali na trgih znotraj EU.

Koliko vaših materialov oziroma proizvodov je razgradljivih?
Zaradi vplivov na okolje, ki jih imajo vrečke, smo se odločili, da ponudimo trgu izbiro. Na razpolago imamo vrečke, narejene iz koruznega ali drugega rastlinskega škroba, ter biorazgradljive vrečke iz polietilena in posebnega dodatka, to so oxo biorazgradljive vrečke. S tem dodatkom se vrečka pod vplivom zunanjih dejavnikov, toplote in svetlobe, 100% razgradi v približno 12 mesecih. Ker je cena vrečke iz škroba tudi do petkrat dražja od drugega tipa biorazgradljive vrečke, se kupci raje odločajo za vrečke iz polietilena s posebnim dodatkom. Pri pravilnem ravnanju so vse polietilenske vrečke razgradljive. Pomembno je, da jih ne zavržemo v okolje, ampak jih odvržemo v za to namenjena mesta med odpadke, kjer se poskrbi za njihovo pravilno razgradnjo. Skrb za okolje se začne z majhnimi koraki in vsak prispevek je pomemben, da zapustimo našim zanamcem možnost, da bodo lahko tudi oni občudovali lepote našega planeta.

V okviru Skupine Motvoz, kjer je tudi Ultrapac, ste načrtovali mrežo predstavništev v tujini, kar bi omogočilo boljše trženje, eden izmed razlogov pa je bilo zmanjševanje stroškov proizvodnje zaradi prijaznejšega poslovnega okolja v drugih državah. Kaj ste realizirali?
V podjetju smo zagovorniki lastnega znanja in večji del proizvodnje bazira na lastnih kapacitetah in recepturah, ki so sad dolgoletnih izkušenj naših zaposlenih. Ti so največji kapital tega podjetja. Samo na tak način lahko jamčimo našim kupcem visoko raven kvalitete naših izdelkov. Zaradi tega nismo želeli naše proizvodnje seliti v druge države, kjer je poslovno okolje bolj prijazno in kjer ima država posluh za podjetja, ampak smo ostali doma in upamo na boljše čase. Razmere na trgu so se spremenile in tudi prisilna poravnava je zahtevala nove poslovne odločitve.

Kakšni so načrti za prihodnost?
Načrtov ni malo. Odpiramo še nekaj novih vrat na tujih trgih. Širili bomo prodajni program, a bomo morali še veliko postoriti za razpoznavnost podjetja na trgu EU. Letos smo se komercialno še dodatno okrepili in pogumno vstopamo na nove trge, kjer je še zmeraj dovolj prostora za vse proizvajalce embalaže. Želimo izboljšati naš poslovni izid, da bi lahko na novo zaposlovali, saj so v današnjih časih nove zaposlitve še kako zaželene.