Hibridna vozila |
 
Inovativni dosežek, bolje presežek učencev OŠ Zadobrova, ki so razvili skuter na sončne celice, s katerim so zmagali na evropskem natečaju Okolje in inovacije, še vedno odmeva. Zasluženo. Učenci so skuter izdelali iz odpadnih oziroma izrabljenih skirojev, poganja pa ga sončna energija. Projekt Ekološke inovacije – skiro na sončne celice in spodbujanje trajnostne mobilnosti je sofinancirala MOL, podprla pa ga je Toyota. Ne po naključju. Kajti Toyota že skoraj dvajset let pošilja na trg hibridna vozila. Oboje, podpora mladim inovatorjem in načrten razvoj hibridnih vozil, sta bila povod za pogovor z Matjažem Šiftarjem, direktorjem Toyote v Sloveniji.
 
Matjaž Šiftar

Matjaž Šiftar

Ekipa osnovnošolcev zadobrovške osnovne šole je za skuter na sončno energijo prejela evropsko nagrado, Toyota je projekt podprla. Kaj financirate iz vašega sklada Toyota Fund for Europe?
Sklad je eden od instrumentov, s katerim Toyota uresničuje svojo zavezo, da bo vlagala v razvoj družbe in podpirala dejavnosti, ki pomagajo k okoljskemu ozaveščanju. A tudi k boljšemu sobivanju ljudi in drugih bitij na zemlji.

Kmalu bo dvajset let, kar je Toyota postavila na cesto prvo hibridno vozilo Prius. Zdaj ponujate trgu različne modele hibridnih vozil, vendar pa na globalnem trgu še vedno ni velikega zanimanja za hibride. Zakaj?
Žal smo bili dolgo časa edina znamka, ki je resno razvijala hibride. Glede na to je današnja, več kot 6 milijonska globalna flota hibridov fantastičen dosežek. Na mnogih trgih znaša delež hibridov v naši prodaji več kot 25 %, na Japonskem skoraj 50 %. Danes domala ni resnega proizvajalca, ki ne bi imel v pripravi množičnega hibridnega modela. Čez nekaj let bo slika povsem drugačna, kot je danes.

Tudi slovenski trg se zelo počasi prebuja. Kakšne spremembe opažate v zadnjih treh letih pri povpraševanju? Potrošniški zadržki se še vedno ustavljajo ob ceni in počasnosti.
Slovenski avtomobilski trg je razmeroma konservativen in močno vezan na lokalno kulturno okolje, kjer prevladujejo predvsem nemške in francoske znamke ter nerazumno velika toleranca do okoljsko vprašljivih dizelskih motorjev. Vendar pa ugotavljamo, da se je situacija s prihodom novih hibridnih modelov, predvsem Aurisa in Yarisa, začela močno popravljati.

Kakšno bo vozilo prihodnosti čez deset let?
Vemo, da bodo čez deset let zelo pomembno vlogo igrala vozila na gorivne celice.

Proizvajalci avtomobilov pogosto oglašujejo nižje odstotke izpustov CO2, kot so dejanski, razlika znaša celo do 40 %, enako pa, ko gre za ogljični odtis. Na razlike med oglaševano in resnično porabo goriva avtomobilov je opozorila tudi organizacija ICCT (International Council on Clean Transpartation). Kakšno je vaše mnenje in kaj ugotavljate pri Toyoti?
V diskrepanci med »uradnimi« in dejanskimi porabami in izpusti prednjačijo evropske prestižne znamke, Toyota je šele na enajstem mestu, kar pomeni, da »lažemo« manj od drugih. Razlog za te diskrepance pa je verjetno treba iskati pri politiki, ki je najprej postavila industriji stroge zahteve, potem pa, ko je ugotovila, da jih avtomobilska industrija ne bo mogla izpolniti, postavila nerealne merilne procedure.

Toyota ima glede tega zelo jasno stališče. Želimo si zveste in stalne stranke, zato hočemo, da so objavljeni podatki vselej resnični in realni. Seveda pa moramo tudi mi upoštevati lokalne standarde.

V nekaterih državah spodbujajo nakup hibridnih vozil s subvencijami. Koliko tak sistem stimulacije lahko vpliva na večjo potrošnjo hibridov?
Zelo močno. To se lepo vidi na primeru Hrvaške. Ko so letos uvedli 4.000 € subvencije na hibride, smo skoraj čez noč prodali 300 hibridov, med tem ko prej zanje ni bilo nobenega zanimanja.

V čem je vaš pogonski sistem Toyota Hybrid Synergy Drive boljši od konkurence?
Toyota je v razvoj svojih hibridnih sistemov vlagala največ in najdlje. Mirno lahko rečemo, da je naš hibridni sistem trenutno najboljši po učinkovitosti, zanesljivosti in modularnosti, saj se lahko enostavno kombinira tudi z gorivnimi celicami in drugimi alternativnimi pogoni.

Vaši podatki pravijo, da lahko reciklirate 85 % hibrida. Česa ne morete reciklirati in kakšen je vaš načrt, da dosežete večjo stopnjo reciklaže?
Toyota izvira iz dežele, ki je siromašna s surovinami. Zato že od vsega začetka posebno pozornost posveča racionalni rabi surovin in energije ter reciklaži. Tukaj ne gre za nek projekt, ampak za način razmišljanja, ki je del vseh naših procesov. Vse je mogoče narediti bolje in vsak prihranek je pomemben. Končni cilj pri reciklaži je 100 %.