Praznična okrasitev | | |
Praznične okrasitve je manj pri podjetjih in trgovinah, zaradi tržnih razlogov pa je skorajda nujna za trgovske centre, ki računajo na končnega potrošnika. Na okoljsko noto se ne pozablja. Kaže se v uporabi led tehnologije, skromnejšem blišču luči, v uporabi naravnih materialov in trajnostnih akcijah. Vsaj tako smo lahko ugotovili v poizvedovanju, kakšne so praznične obleke objektov v decembrskih dneh. Za marsikoga so to dnevi veselih pričakovanj in prešernega razpoloženja. A časi verig luči okoli vsakega podjetja so dokončno minili. Pročelja trgovin, centrov mest in nekaterih podjetji naj bi bila v prazničnem času vabljiva, bleščeče urejena. Med podjetji, trgovinami in trgovskimi centri smo naredili kratko anketo o okoljskih vidikih okrasitve. | |
Postavili smo jim naslednja vprašanja: Okrasite prav vse trgovine? Je tega iz leta v leto manj ali več, tudi finančno? Kako pri izbiri praznične razsvetljave upoštevate okoljski vidik? Kakšne vrste je ta razsvetljava? Od kdaj do kdaj so svetijo luči na pročeljih in ali ste pri tem upoštevali zahteve po učinkoviti rabi energije?
Mojca Pavlišič, Qlandia Marketing d.o.o.: Okrasili smo vse nakupovalne centre. Posamezne trgovine, ki so najemnice prostorov v centrih, imajo možnost okrasiti svoje prodajne prostore. Nakupovalni centri Qlandie so okrašeni znotraj in zunaj. Obseg praznične dekoracije je vsako leto približno enak, je pa res, da se iz leta v leto dopolnjuje z novitetami ali drugačnim dizajnom. Finančno je obseg sredstev letno približno enak. V zadnjih treh letih smo odločno pristopili k upoštevanju okoljskih zahtev, saj želimo na ta način prispevati k zmanjšanju svetlobne onesnaženosti. Ta razsvetljava je sodobna, z led tehnologijo in lučkami ter v skladu z najnovejšimi tehnološkimi trendi in zahtevami. Skladno s tem smo zmanjšali tudi porabo električne energije, vsaj za nekajkrat. Potem ko smo skoraj v celoti zamenjali klasične navadne luči. Takšna posodobitev čaka samo še en nakupovalni center, ki pa pride na vrsto naslednje leto.
Anja Cajhen, Si.mobil d.d., služba za tržno komuniciranje: Pročelja naše poslovne stavbe in centrov ne okrašujemo, ampak subtilno okrasimo samo notranjost. Pri izbiri materialov za okraševanje vedno upoštevamo okoljski vidik in izbiramo naravne, okolju prijazne materiale. Na primer les in reciklirani karton, za osvetlitev pa uporabimo LED lučke, ki so energetsko varčne. Pri okrasitvi poslovne stavbe vseh Si.mobilovih prodajnih centrov in franšiznih prodajaln po vsej Sloveniji smo preudarni in stroškovno učinkoviti. Okrasitev se prične v začetku decembra in traja do polovice januarja.
Darja Lesjak, Citycenter Celje: Krasitev nakupovalnega središča Citycenter Celje je skrbno načrtovano dejanje, ki ima v našem podjetju posebno mesto, saj z okrasitvijo podčrtamo praznični prednovoletni čas. Okrasimo pročelja nakupovalnega središča, kjer je poudarek na vhodih v nakupovalni center. Notranjost Citycentra je okrašena skozi vse nakupovalne ulice in prostore, kjer potekajo prireditve. Posamezne trgovine si »shoppartnerji« okrasijo po svoje. Dekoracijo po potrebi vsako leto dopolnjujemo kot dobri gospodarji. Z nadzorovanim sistemom porabe električne energije in hkrati upoštevanjem vseh predpisov, ki veljajo za sodobno razsvetljavo, skrbimo, da je izkoriščanje dnevne svetlobe, varčnih sistemov razsvetljave in seveda uporaba sodobne tehnike optimalna. Držimo se pravilnikov učinkovite rabe energije v stavbi in zunaj nje. Pročelja so osvetljena med 6.00 in 24. uro, notranjost pa v okviru odpiralnega časa nakupovalnega centra.
Hofer, Oddelek za odnose z javnostmi: Praznično okraševanje z novoletnimi svetlobnimi okraski Hoferjevih poslovalnic in upravno-logističnega centra ni naša običajna poslovna praksa. Osnovna filozofija podjetja Hofer je osredotočenost na samo »bistvo« trgovine. Kot trajnostno naravnano in družbeno odgovorno podjetje varovanju okolja pripisujemo velik pomen in si prizadevamo osveščati in izboljšati življenjski slog tako naših kupcev kot zaposlenih. Letos naše poslovalnice v notranjosti izjemoma krasijo smreke iz lepenke, ki so jih v okviru projekta »Deluj eko – ohrani čebelo in smreko« okrasili otroci iz vrtcev in vzgojno-izobraževalnih zavodov, štiri najlepše po izboru organizatorja pa bodo razstavljene v upravno-logističnem centru. Gre za izjemo, kjer želimo opozoriti na problematiko ohranjanja slovenskih smrek in jelk in predstaviti vsebino ter zmagovalce natečaja. Obenem bo smreka iz lepenke v naših poslovalnicah tudi naprodaj, 1 evro od vsake prodane pa bomo namenili za pogozdovanje slovenskih gozdov.«