GPS sistemi |
 
Ujemi svoj prostor. Toda ne le piko na zemljevidu. Podjetje Sledenje, zatrjuje izvršni direktor Tomaž Kondrič, ponuja naročniku vedno nekaj več. Začeli so pred desetimi leti kot majhna skupina strokovnjakov, ki je danes po konkurenčnih prednostih med cenjenimi ponudniki sistemov sledenja v Evropi. Inovativni sistemi zrastejo v njihovem razvoju. Z njihovim znanjem. Upravljanje voznih parkov ni samo sledenje vozilu, pač pa njihove inteligentne rešitve močno znižujejo stroške poslovanja. Z novim izdelkom EKO2GO njihovi naročniki porabijo 18 % manj goriva mesečno!
 

GPS sistemiStroka ugotavlja, da tehnologija sledenja dozoreva, da je inteligentnih sistemov precej, vendar pa niti družba niti človek še nista pripravljena na raznovrstne možnosti nadzora v prometu. Zakaj ne? Kje je največja ovira? Ali je glavni vzrok v tem, da človek noče biti popolnoma in nenehno pod nadzorom?
Največjo oviro po mojem mnenju predstavlja dilema podjetnikov, ali sistem prinese res toliko prihranka. Za takšno mišljenje je treba krivce iskati tudi med vrstami ponudnikov nekvalitetnih gps sistemov za spremljanje, ki z dumping cenami uspejo začasno rušiti trg. To, da človek noče biti nadziran, je splošno dejstvo. Le komu je to všeč, če razmišljamo zgolj iz enega zornega kota. Sam pravim, da sem z gps sistemom na terenu vedno bolj varen, če še nekdo ve, kje se nahaja moje vozilo. Z napotki mi pomaga do cilja, namesto mojega ročnega dela nudi poročila o vožnjah, potne naloge. S tem prihranim na svojem času. S kolegi vedno poudarjamo, da ne sledimo ljudem, spremljamo vozila in nudimo optimizacijo poti. Racionalizacija stroškov v stabilnem podjetju je stalnica in bili bi neumni, če prednosti, ki se nam nudijo, ne izkoristimo. Malo nas je, ki za svoje storitve garantiramo s tako visokim odstotkom popolnega delovanja.

Tomaž Kondrič

Tomaž Kondrič

Pravite, da je vaše podjetje v evropski špici ponudnikov paketov in storitev za optimalno sledenje. Kaj je tisto, kar vam daje konkurenčno prednost?
Če se izrazim slikovito, nam kot ponudniku ne zadošča le pika na zemljevidu, ki prikazuje lokacijo. Mimogrede, v našem sistemu so zelo kvalitetne karte in oprema. Ni nam dovolj, da nosi oprema certifikate o izpolnjevanju standardov. Vsak na novo uveden produkt dodobra preverimo v več realnih primerih, delamo pa vedno le s preverjenimi dobavitelji. Glavno prednost pred konkurenco nam daje poznavanje dela, potreb in težav v različnih gospodarskih panogah in učinkovit oddelek podpore strankam. Ta del je s strani tujih ponudnikov večkrat zelo problematičen. Slovenci smo majhni in nas jemljejo malo za rezervo. Pred nekaj leti smo uspeli s svojim znanjem prepričati eno od večjih tujih komunalnih podjetij in iz borbe za posel izriniti najmočnejšega nemškega ponudnika. Ja, tako je, Slovenija nas malo omejuje s svojo majhnostjo in v zadnjem času preko poslovalnic veliko delamo tudi v tujini.

Izdelek EKO2GO je naš novi adut

Omenjate konkurenčne prednosti. Ali lahko z vašim paketom naročnik vsak trenutek ve, kje je njegovo vozilo, kaj počne šofer, koliko stranskih poti je ubral….? Kakšno komunikacijo s pisarno podjetja zagotavljate?
Kot rečeno piko na zemljevidu v sistemu vam lahko ponudi vsak. Sistem, ki ne bo dodatno obremenjeval vašega kadra in ga je mogoče nastaviti do te mere, da vas opozori le na anomalije, ki niso dovoljene ali niso v skladu z delom, to pa je znanost in prednost.

Komunikacije je več vrst. Prvi v Sloveniji smo ponujali pisno komunikacijo in navigacijo preko navigacije Garmin. Ostalim ponudnikom je ta rešitev dolgo časa povzročala težave. Drugi tip komunikacije predstavlja mobilni terminal v vozilu in program za obdelavo terenskih delovnih nalogov. V zadnjem času pa imamo vedno več povpraševanj po našem integriranem produktu DELOVNI NALOG-LOGIX, v katerem programi, ki potekajo v ozadju, dinamično zbirajo naročila, optimizirajo razpored dostav, ki jih enostavno prenesete v dostavna vozila. Zgodba se zaključi z informacijo o statusu vsake dostave in prenosom tega podatka v informacijski sistem naročnika. Sliši se enostavno, saj tudi je, ko narediš prvih nekaj projektov.

V rokavu imamo še enega aduta. Naš novi izdelek je EKO2GO z ekonomičnim in ekološkim pristopom do naročnikov. Slovenski trg sicer še ni povsem zrel zanj, a mi smo vedno korak pred konkurenco. Čakamo, da bo odziv nanj enak kot na Hrvaškem, kjer dosegamo odlične rezultate. Mogoče bodo ponudniki goriva malo manj veseli, saj naročniki v povprečju porabijo mesečno 18 % goriva manj!

Katere sledilne naprave so v EU in na slovenskem trgu najboljše?
Naš dolgoletni finski dobavitelj Aplicom je še vedno v najvišjem cenovnem razredu. A ker se največ kupcev odloča za najem storitev, ta strošek ne pade na njihovo breme. Svoje breme tega stroška pa opravičujemo preko njihove kvalitete z nižjimi stroški intervencij na terenu, kar pozitivno vpliva tudi na kupce. V ponudbi imamo še nekaj cenovno ugodnejših znamk naprav, ki se odlično obnesejo pri zagotavljanju osnovnih potreb.

Upravljate nekaj sto voznih parkov. Kakšno je zanimanje za vašo ponudbo v panogi transporta in logistike?
Malo vas bom popravil. Z nekaj sto bi težko preživeli, več sto je realna ocena. Bližamo se številki 800. Rast smo si zagotovili v lanskem letu z zamenjavo in nadgradnjo strežniških kapacitet. Transport in logistika sta vedno bolj pomembna panoga. Glavnino nam sicer predstavljajo javne službe, takoj za njimi so transportna podjetja in veletrgovci. Tudi v farmaciji smo dobro zastopani. V transportu in logistiki si dela brez uporabe gps sistemov ne predstavljamo več.

Podjetja se potemtakem zavedajo, da optimizacija in nadzor transportnih poti pomenita zniževanje stroškov. Kje se lahko največ privarčuje?
Stroški goriva, kilometrov in preko tega delovnega časa prednjačijo pred ostalimi faktorji, ki vplivajo na zniževanje stroškov. Transparentnost terenskega dela je prednost, hitra informacija stranki, ki je v zadnjem trenutku izrazila zahtevo po dobavi, pa neprecenljiva za dolgoletno in uspešno poslovno sodelovanje. Običajno nas kupci povabijo k spremljanju njihovih delovnih procesov. Tako je naše svetovanje res optimalno. Jasno, da vsi delamo zato, da nekaj zaslužimo. Ne želimo pa nekomu prodajati nepotrebnih funkcij, ker to ne pelje v zadovoljstvo kupcev.

Dobro podprt sistem v podjetje vnaša povečano organiziranost in izboljšano servisiranje strank ne glede na panogo. Našim kupcem vse to garantiramo, če so nas le voljni spremljati pri svetovanju. Niti enega naročnika nimamo v svoji bazi, ki temu ne bi mogel pritrditi. Delamo po načelu kvalitete, saj poznate znani slovenski izrek, da dober glas seže v deveto vas.

Komunalci se še ne odločajo za drage sisteme identifikacij GPS pri odpadkih

Brez te domislice torej tudi pri vas ne gre. Med vašimi produkti je tudi paket za identifikacijo posod za odpadke. Kje ga uporabljajo, kaj z njim doseže komunalno podjetje?
Ne našega niti podobnih sistemov slovenska komunalna podjetja ne uporabljajo kaj dosti. Razlog je preprost, ker sistemi niso poceni in pomenijo popolno reorganizacijo tako v smislu cen za storitve kot vključitve prebivalstva. Iz tujih praks sprememba negativno vpliva na zaščito okolja in vodi v pospešeno kontrolo divjega odlaganja. Za to pa kot pravijo nimamo resursov.

V tujini komunale delujejo na drugačen način. Eno komunalno podjetje obdeluje veliko večje področje kot je recimo velikost Slovenije. V Sloveniji ima komunalno podjetje skoraj vsaka občina, kar je glede zagotavljanja določenih storitev prednost, na področju zbiranja odpadkov pa je potrebnega precej usklajevanja. A to je področje, ki ni v naši domeni. Aktualno je beleženje dvigov na smetarskih vozilih in preslikava lokacij dvigov s slojem odjemnih mest. Na ta način izvajalec odvoza odpadkov pridobi osnovno sliko o odstopanju odjemnih mest v primerjavi s seznamom zaračunanih.

In kaj s tem pridobi?
Največjo dodano vrednost v tej panogi predstavljajo naši projekti optimizacij rajonov za odvoz odpadkov. Kot nam je znano, to v Sloveniji izvajamo edini, ker razpolagamo z vsemi orodji, ki jih pri tem potrebujemo: redno ažurirana vektorska cesta karta MonolitMap s celotno cestno mrežo, posebni programi za optimiziranje poti z večjo gostoto podatkov, GIS strokovnjaki in poznavanje problematike na tem področju. Z našim znanjem izvajamo projekte z najmanj 10 % prihrankom.

In je zanimanje?
V zadnjem času smo to dejavnost uspešno preslikali na optimiziranje šolskih prevozov, ki se financirajo iz občinskih proračunov in predstavljajo velik strošek. Poklicalo nas je kar nekaj občin, ki se srečujejo s težavami na tem področju in jim prava slika poteka prevozov ni bila znana. Z našim rezultatom so na javnih razpisih pri iskanju izvajalcev s podatkih o potrebah lahko zelo konkretni. Na tem področju je še veliko rezerve. Tokrat bom rekel je sreča na naši strani in čez poletje nismo masovno prejemali naročil, ker predvsem v večjih občinah čakajo na razplet jesenskih lokalnih volitev. Sicer napaka, saj zagotovljeno znižanje stroška prestavljajo, a za nas olajšanje, ker bi to pomenilo razširitev oddelka. Tako bomo projekte lahko zaključili v planiranih rokih z isto zasedbo.

Kako daleč je Slovenija pri uvajanju inteligentnih transportnih sistemov in kaj bi lahko storila pametna prometna politika?
Evropske prometne poti po cestnih povezavah so po študiji Evropske skupnosti še vedno v trendu porasta, inteligentne rešitve zato nuja. V podjetju se ukvarjamo z vizijami prihodnosti, vidimo strateške prednosti, ki bi jih s svojim znanjem lahko nudili slovenskim institucijam. Povezovanje na tem nivoju bi nas lahko pripeljalo do prepotrebnih evropskih sredstev tako na ravni države kot podjetništva. Evropsko mišljenje o Sloveniji bi s skupnimi močmi korenito spremenili. Na žalost pri nas še vedno lobiji vlečejo vsak svoj konec, mi z znanjem pa se vrtimo v začaranem krogu. Obstajajo sicer konzorciji in dolgotrajni razpisi. Pred leti smo uspešno zaključili projekt s pomočjo financiranja agencije Spirit. A se moram na tej točki pridružiti somišljenikom in potožiti, da terja že sama priprava dokumentacije za prijavo enormen trud, ki na koncu pod črto ne upraviči svojega namena. Naj se na tej točki zahvalim Prometnemu inštitutu Slovenije, ki se trudi uresničevati svoje vizije in nas je povabil k sodelovanju pri mednarodnem projektu ChemLog. Tu smo, polni idej in željni dela, da nas pocukajo za rokav in povabijo k sodelovanju.