Sejem embalaže in pakiranja | | Tanja Pangerl | |
Embalažni materiali in pakirni stroji so bili letos v ospredju zanimanja na sejmu FachPack. Še vedno je opazen trend zniževanja količine materiala, potrebnega za embalažo, kupci pa vse bolj iščejo materiale, ki so prijazni do okolja. Pakiranje in paletno ovijanje pa je v procesu popolne avtomatizacije. Letošnji sejem je dal poudarek tudi svetovanju potencialnih kadrov v embalažni industriji. | |
FachPack, vsako leto svetovno sejemsko zbirališče za embalažno in pakirno panogo, se je letos zgodil dvajsetič. Udeležilo se ga je 1.440 razstavljavcev, kar je nekaj manj kot zadnje leto (1.466), v treh dneh pa ga je obiskalo 34.598 obiskovalcev, predvsem iz sektorjev papirne industrije, tiskarstva, prehrambene industrije, storitvenega sektorja, plastike, kemikalij, mehanskega inženiringa, farmacije in kozmetike, električne opreme in komponent, pakirne logistike in pakiranja, kovinske industrije in drugih področij. 21 % obiskovalcev je prišlo iz tujine, predvsem iz Avstrije, Češke, Švice, Nizozemske, Italije in Poljske. 285 podjetij je letos razstavljajo prvič, med razstavljavci pa je bilo tako kot vedno največ nemških podjetij (1.040 podjetji). 400 razstavljavcev je bilo predvsem iz bližnjih držav, kot do Nizozemska, Italija, Švica, Češka in Avstrija, med razstavljavci pa je bilo tudi pet slovenskih podjetij: AmbaCo., d.o.o., Cetis, d.d., EDIT, d.o.o., EGP d.d. in GOLDPACK, Zlatorog Oprema d.o.o.
Preko 90 % novih poslovnih povezav
FachPack se je specializiral za povezovanje podjetij z izdelki in storitvami v celotni embalažni verigi na segmentih pakiranja, tehnologij, procesov in logistike. Na področju pakirnih strojev sta v Evropi v ospredju Nemčija z 19 % in Italija s 16 % bruto domačega proizvoda. Tokrat so se obiskovalci zanimali še zlasti za embalažne materiale, za razstavljavce pa je bil sejem, kot so zatrjevali, poslovno uspešen.
Prvi »Careers Day«
Letos je svojo zgodbo, po uspešni premieri v lanskem letu, nadaljeval PackBox Forum, ki je vsak dan sejma obiskovalcem ponudil drugo odprto temo. Lahko so samo poslušali, vabljeni pa so bili tudi v diskusijo. PackBox Forum je letos prvič dopolnil Careers Day, kjer so osebni svetovalci z izkušnjami v embalažni industriji predstavili, kaj in kakšne kompetence embalažna podjetja pričakujejo od svojih novih zaposlenih. Zato je lahko kdor koli, ki želi v prihodnosti delati v embalažni industriji, dobil informacije o tem, kakšne kompetence potrebuje za to poklicno vlogo. Prav tako so bile študentom predstavljene tri izbrane doktorske in magistrske disertacije v obliki kratkih 10-minutnih predstavitev.
Izkušnje slovenskih podjetij
S čim so se na sejmu predstavila slovenska podjetja in kako so bila izpolnjena njihova pričakovanja? O izkušnjah s sejma sta spregovorila mag. Radenko Mijatović, predsednik uprave podjetja Cetis, d.d., in Aleš Tomažič, izvršni direktor podjetja Zlatorog Oprema d.o.o..
V septembru se je vaše podjetje predstavilo na sejmu FachPack. S čim ste se predstavili?
Radenko Mijatović: Na specializiranem sejmu embalaže smo se predstavili z izdelki prodajnega stebra embalaža, in sicer z embalažo s folijo, papirno embalažo, nesamolepilnimi etiketami papir, samolepilnimi etiketami papir, samolepilnimi etiketami na foliji, ovojnimi etiketami in termokrčljivimi rokavčki (sleevi).
Aleš Tomažič: Na sejmu Fachpack smo kot že vrsto let doslej dali poudarek novostim, ki smo jih v naši tovarni razvili v zadnjem času. Predstavili smo tudi ostala področja. Pomembno mesto na našem razstavnem prostoru je predstavljal visoko kapacitetni paletirni robot Goldpack A1800 I. Gre za serijo robotov, ki so namenjeni paletizaciji in predstavljajo sam vrh tako v hitrosti kot tudi v prijaznosti operacijskega vmesnika. Ob robotu smo na sejmu predstavili še nekaj zadnjih projektov: Kraft food Europa – 6 paletizacijskih robotov, Nordic Garden Norveška – Visoko kapacitetna linija za polnjenje in paletizacijo zemlje, Coca Cola Hellenic – 4 Roboti za paletizacijo.
Ste morda na sejmu predstavili kakšno novost?
Radenko Mijatović: Novost letošnje sejemske predstavitve so bile tako imenovane pametne etikete. Gre za etiketo, ki jo je razvil Cetis v sodelovanju s Kemijskim inštitutom. Ta pokaže, kdaj je temperatura pijače primerna za uživanje. Novost je zanimiva predvsem za industrijo pijač, in sicer pivovarje, vinarje, farmacevtsko in prehrambeno industrijo. Pametna etika namreč pokaže tudi, v kakšnem stanju je hrana, ki jo kupujemo, ali je torej še primerna za zaužitje, ter farmacevtski izdelki, izdelki za kozmetično industrijo in drugi, ki imajo določen rok trajanja.
Aleš Tomažič: Na sejmu smo predstavili ROBOTA A 1800 i, namenjenega za najvišje kapacitete v paletizaciji. Posebnost robota je hitrost in izredno dostopen operacijski vmesnik, ki končnemu kupcu omogoča enostavno programiranje brez posebnih programskih veščin.
Ste bili z obiskom in rezultatom na sejmu zadovoljni? Ste vzpostavili kakšna nova poslovna partnerstva, razširili vašo ponudbo na nove trge?
Radenko Mijatović: Na stojnico smo z izvirnim načinom predstavitve pritegnili mnogo mimoidočih. S tem smo dosegli osnovni cilj, ki je bil – pritegniti pozornost. Ostalo so »oddelali« naši izdelki in ljudje. Predstavitev na sejmu je že obrodila sadove, saj prvi pogovori za prodajo Cetisovih izdelkov prodajnega stebra embalaža že potekajo. Nemčija je za Cetis zaradi svoje relativne bližine strateški trg, saj tam deluje veliko število potencialnih strank, ki jih lahko oskrbimo s svojimi izdelki. Cetis nastopa na nemškem trgu kot resen dobavitelj embalaže.
Aleš Tomažič: Obisk na sejmu je bil na žalost manjši od pričakovanega. Na sejmu je bilo manjše število obiskovalcev, predvsem pa so manjkali potencialni kupci iz okoliških držav. Obisk kupcev iz Nemčije in Avstrije je bil zadovoljiv. Ker imamo partnerje za prodajo naših proizvodov v vseh evropskih državah, novih poslovnih stikov na tem področju nismo iskali. Koncentrirali smo se predvsem na direktne kupce.
Kako bi ocenili sejem in vašo predstavitev na sejmu?
Radenko Mijatović: Ugotavljamo, da je sejem zrasel. Razstavljavcev in obiskovalcev je bilo več kot prejšnja leta. Ne glede na to ostaja po velikosti obvladljiv. Revolucionarnih zadev na našem področju ni bilo videti, mogoče offset barva z linijo BoFood Organic, ki dovoljujejo direkten kontakt s hrano brez migracije škodljivih komponent v hrano ter »slep« papir brez silikonskega nosilca. Na papirju je naneseno lepilo, ki se aktivira s pomočjo IR grelcev na tiskalniku – etiketirki, neposredno pred aplikacijo na škatlo, ipd. Končni izdelek je uporaben predvsem v logistične namene, njegova uporaba pa pomeni tudi bistvene prihranke energije, vode, odpadnega materiala. Še zmeraj je opazen trend zniževanja količine materiala, potrebnega za embalažo, bodisi z zmanjševanjem debelin in s tem tudi teže materialov kot tudi skozi drugačne načine pakiranja. Pričakovan je trend uvajanja okolju prijaznih materialov, etiket za varnost pakirane hrane, torej ohranjanje lastnosti hrane v daljšem obdobju.
Aleš Tomažič: Sejem FachPack spada med pomembnejše regionalne sejme. To je tudi razlog našega tradicionalnega nastopa na njem. Rezultati letošnjega sejma so slabši kot rezultati zadnjih dveh sejmov. Po obdelavi podatkov po sejmu smo ugotovili, da so bili na sejmu prisotni predvsem potencialni kupci iz Avstrije in Nemčije. V prejšnjih letih so bili tradicionalni obiskovalci tudi Švicarji, Čehi, Madžari in Belgijci. Na žalost teh obiskovalcev letos ni bilo oziroma jih je bilo bistveno manj.
Kakšen je trend na področju vaše panoge v Evropi, svetu?
Radenko Mijatović: Po nekaterih ocenah naj bi globalni trg termokrčljivih rokavčkov zrasel za 6,5 %, največ na trgih Kitajske, Indije in Južne Amerike. Medtem ko se je povpraševanje na evropskem trgu po fleksibilni embalaži v lanskem letu upočasnilo za dober odstotek. Na področju razvoja se povečuje hitrost etiketiranja oziroma učinkovitost strojev, materiali postajajo vse tanjši in imajo boljše lastnosti oprijemanja v primeru sleevov. Izzivi na področju nabave materialov ostajajo odvisni od cen nafte, prav tako se povečuje pomen uporabe materialov, ki so prijazni do okolja. Povpraševanje po the materialih je večje.
Aleš Tomažič: Na področju paletizacije, transporta palet in ovijanja palet gre trend predvsem v smeri popolne avtomatizacije. Globalna in predvsem nizkocenovna konkurenca z vzhoda je prevzela področje polavtomatskih strojev. Večina evropskih proizvajalcev se tako koncentrira predvsem na področje tehnično zahtevnih linij, ki zahtevajo velika vlaganja v razvoj, zelo kvalitetne kadre in posledično izkušnje. Enake cilje smo si že pred leti zadali tudi v naši firmi. Kot kaže, smo se pravilno odločili. Certifikat kakovosti ISO 9001 smo pridobili že daljnega leta 1995. Konkurenčno prednost nam danes omogočajo predvsem vlaganja v razvoj, šolanje kadrov in predvsem oprema za projektiranje strojev (hardware in software).