Obraz |
 
V Zagorju ob Savi so se že pred tremi desetletji odločili za daljinsko ogrevanje na lesno biomaso. Njihova komunala, ki skrbi za proizvodnjo in distribucijo toplotne energije, pa ni le zaradi tega prejela posebnega priznanja zbornice komunalnega gospodarstva. Nekaj je k temu prispeval njihov jubilej, predvsem pa dosežki pri delu. Direktor Sandi Grčar, ki je že skoraj desetletje na čelu podjetja, se lahko pohvali z dvema certifikatoma ravnanja z okoljem in kakovosti, pa tudi s certifikatom bonitetne odličnosti.
 
Sandi Grčar

Sandi Grčar

S čim je Zbornica komunalnega gospodarstva utemeljila priznanje, ki ste ga prejeli?
Zbornica komunalnega gospodarstva je letos prvič podeljevala nagrade in priznanja za podjetniške in osebne dosežke tistim, ki s(m)o s svojim delom doprinesli k učinkovitejšemu poslovanju in dvigu ugleda gospodarske družbe v domačem in širšem okolju. Utemeljitev je bila, da naša družba s svojimi visoko izobraženimi kadri in znanjem soustvarja razvoj in napredek v naši regiji. Poleg tega dajemo velik poudarek zdravemu in čistemu okolju in tako dvigamo kakovost življenja vseh občanov. Ravno tako vzpostavljamo dobre in pristne odnose s poslovnimi partnerji ter lokalno skupnostjo. Med večje uspehe podjetja, ki letos praznuje 55 let, sodi preureditev kotlarne na lesno biomaso, kar smo izvedli že pred leti, ter zmanjšanje odlaganja mešanih komunalnih odpadkov za 40 % (letos že za cca 50 %).

Že to, kar ste navedli, kaže, da je seznam dejavnosti, ki jih opravlja zagorska komunala, razmeroma dolg. Katero področje je najzahtevnejše in so nanj občani najbolj občutljivi?
Seveda je izvajanje vsake dejavnosti zahtevno in občutljivo. Posebej pa bi rad poudaril občutljivost ljudi, ko gre za ogrevanje mesta, za vodooskrbo ter odvoz odpadkov, saj so to tri ključne storitve, na katere so občani še posebej občutljivi.

Kaj pa zrak? Zasavje od nekdaj slovi kot regija s slabšim zrakom. Kaj kažejo meritve zdaj in kako uresničujete program za izboljšanje kakovosti zraka v Zasavju?
Res je, da naša regija slovi kot regija s slabšim zrakom. Tu gre predvsem za prekomerno onesnaženje s prašnimi delci PM10. Na resornem ministrstvu je že kar nekaj časa pripravljen osnutek načrta za kakovost zunanjega zraka na območjih občin Hrastnik, Trbovlje in Zagorje ob Savi oziroma osnutek Uredbe za Zasavje. V njem je predvidenih več ukrepov za izboljšanje zraka. Na primer širitev sistemov daljinskega ogrevanja, širitev omrežij oskrbe s plinom, zamenjava obstoječih kurilnih naprav z ustreznejšimi, spodbujanje zmanjševanja toplotnih izgub stavb, splošna prepoved kurjenja izven kurilnih naprav, umiritev prometa skozi center mesta in podobno. Naša kotlarna z ekološkega vidika ni sporna. Zaradi tega tudi nismo IPPC zavezanec, saj so emisije oziroma imisije zanemarljive.

Navedli ste dobre rezultate pri zmanjševanju količin odloženih mešanih komunalnih odpadkov. Koliko ste zbrali ločenih frakcij v zadnjih treh letih? Trend?
V naši občini smo zmanjšali količine odloženih komunalnih odpadkov praktično za polovico, hkrati pa smo v zadnjih treh letih za 58 % več zbrali ločenih frakcij, 1.186 t v letu 2012. Trend je torej še vedno pozitiven in še vedno narašča v prid več zbranih ločenih frakcij, hkrati pa še vedno zmanjšujemo odlaganje mešanih komunalnih odpadkov.

Kako ste se v občini dogovorili glede cen komunalnih storitev? Koliko ste jih povišali?
Naša družba je izdelala elaborate o cenah komunalnih storitev v občini. Elaborati so trenutno pri strokovnih službah na občini. Povečanje za povprečno gospodinjstvo znaša kumulativno, to pomeni za vse dejavnosti obveznih GJS, 2,9 € na mesec. Pričakujem, da bodo elaborati pozitivno ocenjeni, cene sprejete na seji Občinskega sveta in da bodo začele veljati 01.01.2014.

V občini imate že tri desetletja tradicijo daljinskega ogrevanja na biomaso. Kaj zajema omrežje, ga boste razširjali? Kako je s surovino?
Dolžina trase omrežja je cca 2.400 m, s povratnim vodom, iz tega pa se ogreva 974 gospodinjstev, 72 pravnih oseb, lokalov, pisarn in podobno ter ena večja gospodarska družba. Za surovino, to je lesno biomaso, smo imeli v spomladanskih mesecih javni razpis. Dobili smo najugodnejšega dobavitelja lesne biomase za kurilno sezono 2013 -14.

Pridobili ste si certifikat ravnanja z okoljem in kakovosti. Kaj ste morali doseči?
V Komunali Zagorje smo v letu 2008 pridobili certifikat kakovosti po standardu ISO 9001:2004, sedaj 2008, in v letu 2011 tudi certifikat ravnanja z okoljem po standardu ISO 14001: 2004. Vpeljati ter vzdrževati moramo oba sistema vodenja, kar zahteva, da smo, če malo pretiravam, vsak dan boljši. To tudi želimo. Naše dejavnosti tako ali drugače močno vplivajo na življenje v občini, zato mora biti celotni sistem dela in poslovanja učinkovit. Zavedamo se, da smo ves čas pod kritičnim očesom javnosti in občanov oziroma uporabnikov.

Kaj pričakujete od nove Uredbe o ravnanju s komunalnimi odpadki, ki jo MKO obljublja že dalj časa?
Upam, da bodo še kakšne spremembe Uredbe. Mislim na tisti del, ki se nanaša na oddajanje odpadnega papirja in kovin. Te odpadke bi naj oddajali le izvajalci javnih služb. Prav tako pa mislim še na spremembe, ki se nanašajo na zahteve minimalnega obratovanja ter opreme zbirnih centrov.

Kakšno je vaše stališče do rešitve, da naj bi gospodinjstva lahko izbirala, komu bodo predala papir in kovine? Ali je zbiranje odpadnega papirja ustrezno urejeno?
Seveda je naše stališče takšno, da bi gospodinjstva morala oddajati odpadni papir izvajalcem javne službe. V nasprotnem bo prihajalo do tatvin papirja z naših ekoloških otokov. Izvajalci javne službe smo doslej v opremo otokov namenili zelo velika sredstva. Kradli bodo tudi kovine, le da v tem primeru iz naših zbirnih centrov. Za mene je to nesprejemljivo.

Kot komunalno podjetje skrbite za zeleno in okoljsko podobo občine. Je občina Zagorje ob Savi okoljsko zgledno urejena? Kaj si želite kot direktor od ravnanja občanov? Se odnos do okolja spreminja?
Po mojem mišljenju je naša občina zelena in okoljsko zelo urejena. Lahko povem, da rezultati vsakoletne ankete, ki jo izvajamo med prebivalstvom, kažejo na to, da so prebivalci z urejenostjo in podobo občine zelo zadovoljni. Seveda to pomeni, da smo zadovoljni tudi mi, vendar se zavedamo, da je vedno lahko še boljše in lepše. Sicer pa se je odnos do okolja v zadnjih letih zelo spremenil, kajpak pozitivno, kar me zelo veseli in kot direktor Komunale Zagorje si želim, da bi se ta trend nadaljeval.