Trajnostna poročila GRI | | |
Postavlja se dvoje ključnih vprašanj: Ali podjetja vidijo trajnostni razvoj kot svojo razvojno perspektivo? In ali so pripravljena razkriti vse ključne kazalce svojega poslovanja kot znak svoje družbene odgovornosti? Na obe vprašanji bi lahko odgovorili na podlagi poročil podjetij o trajnostnem razvoju. Pri nas jih praktično ni; v tujini pa je med mnogimi uspešnimi podjetji ta zavest zelo visoka. Celovit inženiring na področju vsebinske priprave, programske opreme in komunikacije trajnostnega poročila nudi podjetja Fit media pod blagovno znamko Zelena Slovenija. Več o tem direktorica mag. Vanesa Čanji.v | |
Zakaj pri nas podjetja praktično ne poročajo o trajnostnem razvoju?
Zakonsko tako poročanje ni obvezno. Doslej podjetja očitno v trajnostnem razvoju niso prepoznala priložnosti za svoj razvoj, prav tako ne za marketinško prednost. To je škoda, saj so poznani številni primeri tujih podjetij, ki znajo trajnostni razvoj zelo dobro obrniti sebi v prid. Seveda tudi družbenemu in naravnemu okolju, a tudi sebi. Za takšne sinergijske učinke je potrebna strateška odločitev podjetja za trajnostni razvoj. Potem se zelo hitro lahko vidijo področja racionalizacije in optimizacije, ki jih posamične, sektorske odločitve ne omogočajo. Slednje so za podjetje bolj strošek kot korist. Stroške pa je treba klestiti, ne?
Torej, če ni strateškega premisleka in postopnih korakov, potem ni kaj poročati, ni potrebe po takem poročilu.
Kje vidite prednosti poročanja o trajnostnem razvoju?
Poročilo o trajnostnem razvoju seveda ni namenjeno samo sebi, je zaključek celovitega procesa, za katerega se odloči neka organizacija. V tem procesu meri in nadzira trajnostnost svojega delovanja in o tem poroča, ne gre torej samo za »klasično« okoljsko poročilo. Gre za konkretne korake v smeri trajnostnega razvoja, ki ima pozitivne okoljske, družbene in ekonomske vplive. Torej oprijemljivi trajnostni premiki v podjetju so prvi razlog, zakaj naj bi se podjetje odločili za poročilo o trajnostnem razvoju. Marsikatero podjetje ugotovi, kot sem omenila, da s temi premiki lahko tudi prihrani pri virih in tako precej zniža stroške.
Drugi pomemben razlog je ta, da je okoljska ozaveščenost družbe vse večja. Podjetja, ki delujejo po principih trajnostnega razvoja, imajo lahko tudi z majhnimi koraki večji ugled, kar lahko pretopijo v konkurenčno marketinško prednost. V prihodnosti pa naj bi bila tista podjetja, ki ravnajo izključno po sebičnih principih, črna ovca, ki naj bi se je trg izogibal. Take primere že poznamo.
Je priprava poročila o trajnostnem razvoju zapletena?
Podjetjem svetujemo, da se odločajo za vzpostavitev poročanja o trajnostnem razvoju po sistemu GRI. GRI (Global Reporting Initiative) je mrežna organizacija, ki je že pred več kot desetletjem postavila verodostojen okvir poročanja o trajnostnem področju in ga ves čas nadgrajuje. Pri postavitvi metodologije o trajnostnem razvoju so sodelovale skoraj vse pomembne multinacionalke. Ta okvir, ki omogoča učinkovit mednarodni benchmarking, prilagodimo specifičnostim posamezne panoge in seveda tudi podjetju.
Za podjetja je zelo dobrodošla naša namenska programska oprema, ki po posebej dogovorjenem uredniškem sistemu omogoča več posameznikom in oddelkom v podjetju, ki so pogosto dislocirani, da skupaj pripravljajo poročilo o trajnostnem razvoju. Pri pripravi poročila o trajnostnem razvoju podjetja oziroma organizacije torej sodeluje več ljudi, ki imajo jasno opredeljene odgovornosti in pristojnosti, hkrati pa se njihovo delo brez nepotrebnega usklajevanja integrira v celoto.