GRAF&PACK | Tanja Pangerl |
 
Na mednarodnem bienalnem strokovnem sejmu v Celju, sejemskem četverčku Forma Tool, Plagkem, Livarstvo in GRAF&PACK, se je predstavilo tudi več domačih podjetij grafične industrije, pakiranja in označevanja. Nekateri razstavljavci so predstavili novosti, ki so vzbudile med partnerji precejšnje zanimanje, zlasti med farmacevti.
 
Sejem Graf&Pack; foto: Boštjan Čadej

Sejem Graf&Pack

Postavili smo jim naslednja vprašanja:
1. Sejem je priložnost za predstavitev novosti in kvalitet, ki jih nudi posamezno podjetje. S čim ste se predstavili na sejmu in kako sledite trendom v panogi?
2. Ali se je vaš potencialni krog partnerjev s predstavitvijo na sejmu razširil? Ste imeli morda organizirane tudi kakšne posebne obiske poslovnih partnerjev? Kakšno rast v poslovanju pričakujete letos?
3. Kakšna so bila vaša pričakovanja na sejmu in kako ste zadovoljni s poslovnimi rezultati?


Andrej Suhadolc; Foto: Boštjan Čadej

Andrej Suhadolc

Andrej Suhadolc, CGS plus, d. o. o.
1. Naše podjetje se na sejmu predstavlja kot partner podjetja HP za tiskalnike velikega formata, in sicer predvsem formatov, večjih od pol metra. Posebna novost je tiskalnik, ki tiska z lateks črnilom. To je nova tehnologijo, ki jo je HP predstavil pred kakšnim letom. Lateks tehnologija je namenjena predvsem zunanjim površinam, njegova prednost pa je, da je to prvi ekološki tiskalnik, ki ne povzroča nobenih škodljivih vplivov na okolje. Tudi postopek izdelave in tisk sta okolju prijazna. Poleg tega predstavljamo še paleto foto tiskalnikov, ki so namenjeni notranjim površinam.
2. Ta sejem je dobra priložnost, da izdelke pokažemo ljudem, ki te stvari uporabljajo. Vendar se kriza še vedno pozna. Upamo, da bo letos poslovanje boljše, smo optimisti.
3. Na sejem smo šli s kar velikimi pričakovanji, saj želimo ljudem predstaviti, kaj lateks sploh je. Opažamo namreč, da je informiranost v slovenskem prostoru glede te tehnologije relativno slaba in da o njej še ni bilo dosti govora, zato se trudimo za prepoznavnost te tehnologije. Predvsem tudi zato, ker ima posebno ekološko vrednost. Že naš slogan je »vse je zeleno« oziroma »go green«. Tudi HP je začel z recikliranjem materiala, ki se uporablja v reklamne namene, po reciklaži se uporablja na primer za plastične letve za zunanje površine, za balkone. Tega programa pri nas še ni, vendar mislimo, da se bo slej ko prej pojavil.

Miha Cankar; Foto: Boštjan Čadej

Miha Cankar

Miha Cankar, GREC, d. o. o.
1. Na sejmu se predstavljamo s tremi osnovnimi programi: barve in materiali za sitotisk in tampotisk, 3D nalepke ter program zaščitnih lakov za elektroniko. Na področju sitotiska in tampotiska imamo vse komponente, ki omogočajo pripravo vsega potrebnega za tisk, pri nalepkah so naša novost vinske etikete, kjer lahko manjši naročniki dosežejo maksimalen učinek. Tako se lahko naredi etiketa simulacije zlatotiska, UV laka, 4-barvnega tiska – vse v enem v majhnih serijah. Na ta način delamo tudi etikete za posebne edicije embalaž za industrijo pijač, kar embalažo naredi tudi estetsko privlačno. Vedno sledimo novim zakonodajam s področja okolja, novim tehnologijam, že od začetka pa osveščamo in pomagamo strankam pri ravnanju z odpadki iz naše dejavnosti (tiskarskimi barvami, redčili idr.). Z nekaterimi strankami imamo tudi dogovor, da lahko pri nas oddajo odpadno embalažo in jo nato mi predamo naprej podjetjem, ki se s tem ukvarjajo. Poleg tega pa strankam sproti tudi predstavljamo, kakšni so novi trendi, materiali, kar pomeni, da je stranka vedno na tekočem, če se zgodi kakšna sprememba pri zamenjavi materialov. Tudi pri lastni proizvodnji nalepk uporabljamo najboljše materiale, najbolj ekološke. To pomeni na primer, da masa za nalivanje ne vsebuje nobenih težkih kovin, uporabljamo tudi najbolj ekološka olja, ki obstajajo na trgu, idr.
2. Namen naše udeležbe na sejmu je predvsem v tem, da utrdimo stike z obstoječimi strankami in se pogovorimo o sodelovanju, projektih. Na trgu smo sicer že kar dobro poznani, vendar se nam zdi prav ohranjati stike tudi na ta način. Seveda pa smo veseli vsakega novega partnerja. Kriza se še pozna, vendar je bilo lansko leto malo boljše, za letošnje pa upamo, da bo vsaj takšno kot prejšnje. Ne pričakujemo večje rasti, vendar upamo, da bo poslovanje stabilno.
3. Posebnih pričakovanj ni. Čeprav je sejem manjši kot prejšnje leto, še vedno vztrajamo.

Majda Kokoravec; foto: Boštjan Čadej

Majda Kokoravec

Majda Kokoravec, GOPACK, d. o. o.
1. Na letošnjem sejmu predstavljamo avtomatske pakirne stroje, potem naš klasičen proizvod UPA RAPID, stroje za pakiranje v termo skrčljivo folijo in stroje za vakuumsko pakiranje. Naša novost je pakiranje kruha.
Povpraševanje po teh proizvodih se je precej povečalo, tako da smo razvili nove stroje za pakiranje kruha.
2. Na sejem smo povabili vse naše partnerje, da vidimo, če imajo morda kakšna nova povpraševanja. Je pa tudi nekaj novih strank, ki se zanimajo za naše proizvode in se kažejo kot potencialni partnerji. Lahko rečemo, da v našem podjetju v letu 2009 krize ni bilo, saj je bila rast poslovanja super. Lansko leto je bilo poslovanje nekje normalno, tudi trenutno smo polno zasedeni. Kriza se pozna predvsem v manjših investicijah.
3. Nekaj zanimanja je bilo s strani novih kupcev in naša želja je, da ostanemo z njimi v kontaktu tudi po koncu sejma. Smo pa s poslovnimi rezultati sicer zadovoljni.

Vojko Arzenšek; foto: Boštjan Čadej

Vojko Arzenšek

Vojko Arzenšek, Adheziv, d. o. o.
1. Predstavljamo se z našimi standardnimi programi, največja novost pa je sistem Print&Verify za farmacijo. Nova evropska regulativa namreč farmaciji določa, da mora izdelke označevati z 2D kodo. V ta namen smo izdelali samostojno napravo, sistem Print&Verify, ki jo je mogoče pripeljati v podjetje, razmakniti proizvodno linijo in jo postaviti med njo. Na sebi ima napravo za markiranje kod in napravo s kontrolno kamero za verifikacijo teh kod, potem vzmet ter na koncu programsko opremo, ki vse to podpira. Pred dvema letoma, ko smo bili tu, tega še ni bilo. V tem času pa smo to raziskali in razvili ter imamo že kar nekaj referenc v Sloveniji, in sicer v podjetjih Krka, Lek, Jadran Galenski laboratorij idr. Imamo pa tudi nekaj priporočil Krke nekaterim proizvajalcem proizvodnih linij za farmacijo. Z Medifilom smo že naredili pogodbo, ki naš sistem vgrajuje v proizvodno linijo za cel svet. Prav tako vgrajuje tudi Laetus iz Nemčije, ki je proizvajalec kamera kontrolnih sistemov. Od nas kupi sistem brez kamere in vanj vgradi svojo kamero, nato pa to proda po celem svetu. Če vzamemo kot panogo označevanje v industriji, je trend v čim večji zanesljivosti naprav za označevanje, da je čim manj zastojev glede tega, čim manjši strošek označevanja, iz farmacije pa prihaja tudi trend po verifikaciji napisov. Se pravi, da po označitvi proizvodov pakiranja ali palet proizvodov obstaja neka naprava, ki preveri, če je vse označeno jasno in čitljivo.
2. Seveda imamo organizirane tudi sestanke s partnerji. Povabili smo preko 1.000 podjetij, s katerimi imamo kakršnekoli kontakte, naše kupce, ki jih je čez 300, in tiste, ki sicer še niso kupci, ampak se z njimi dogovarjamo o projektih. Prihajajo iz držav celotne nekdanje Jugoslavije, iz Madžarske, Slovaške, Avstrije in drugod.
Imeli smo tudi predavanje na temo falsifikati v farmaciji, poneverbe zdravil, označevanje z 2D kodami, verifikacija in sistem Track&Trace, ki bo začel delovati. Prisotnih je bilo kar nekaj predstavnikov farmacevtskih podjetij iz celotne nekdanje Jugoslavije, za katere je bil organiziran tudi avtobusni prevoz iz Beograda.
S tem predavanjem smo pritegnili veliko predstavnikov farmacevtskih podjetij, s čimer smo tudi dobili vpogled v to, kako veliko farmacevtskih podjetij je dejansko na področju nekdanje Jugoslavije. Rasti v poslovanju nikoli ne predvidevamo vnaprej, ampak investiramo v aktivnosti, kot je tudi ta sejem, na podlagi ocen trendov. Pokazalo se je namreč, da rezultat nikoli ne izostane. Je pa kriza še vedno prisotna v sektorjih industrije. Iz krize je že izšla industrija, ki je tako imenovani izvozni sektor, medtem ko so tisti, ki delajo bolj za domači trg, oziroma je vanj vmešana država, še vedno v krizi. Vprašanje je, kdaj bodo prišli iz te krize. Farmacija je globalna zadeva, kjer krize dejansko ni zaznati. Glede na to, da so vsi naši novi projekti vezani na farmacijo, nismo čutili nobenega večjega padca.
3. Na tem sejmu se moramo pokazati vsaki dve leti, saj drugače ne sodelujemo več na nobenem drugem sejmu. S tem pokažemo, da smo še na trgu, in vzdržujemo stike. Je pa ta sejem pravi sejem, kar se tiče industrije, in se ga bomo redno udeleževali.

Bojan Žnidarčič

Bojan Žnidarčič

Bojan Žnidarčič, EMA, d.o.o.
1. Podjetje EMA d.o.o. se je predstavilo s široko paleto izdelkov. Predstavili smo laser Telesis, namenjen za označevanje kovinskih izdelkov, nov ink-jet tiskalnik Domino, visoko resolucijski ink-jet iz serije G, etiketirko Arca, najnovejši izdelek Domino iz V-serije V120i ter večji model V300+, linijo tiskalnikov Toshiba, prenosne terminale LXE, rešitev za zaščitno pakiranje podjetja Sealed Air tim, NewAir in drugo. Podjetja so včasih zaradi kupcev primorana označevati čedalje več »izdelkov« v sami proizvodnji oziroma izdelke, za katere doslej ni bilo potrebe po označevanju. Zaradi IT razvoja je čedalje večja potreba in želja po čim boljši povezanosti vseh naprav v razne mreže oziroma procese podjetja.
2. Vsekakor smo spoznali nekaj novih strank, za katere upamo, da bodo postali naši partnerji, kupci. Predstavili smo jim določene naprave, kar je na takem sejmu potencialno dobra priložnost. V panogi se pozna kriza kot posledica »umirjanja« določenih proizvodnih podjetij v Sloveniji oziroma selitve proizvodnje v druge države zaradi različnih vzrokov. Izgubljena podjetja ni moč enostavno nadomestiti. Zmanjšan obseg pa je še pri nekaterih panogah, ki so podvržena raznim prodajam podjetij in so v fazi reorganizacij. Določene panoge so že na nivojih pred krizo. Upamo, da se bo optimizem razširil tudi na še preostala področja, panoge.
3. Sejem je za nas prvenstveno predstavitev novih izdelkov, rešitev za različna področja. Kupci v Sloveniji nas dobro poznajo, na enem mestu dobijo veliko dodatnih informacij. V veliko primerih so takšna srečanja lahko impulz za nove posle. Poslovni rezultati, ki bi jih lahko pripisali sejmu, so lahko vidni tudi do leto dni kasneje.