Logistika in podjetja | | Miran Varga | |
Logistika je neposredno povezana z gospodarstvom, zato kriza ali stagnacija negativno vpliva tudi na obseg logističnih storitev. Direktor slovenske podružnice DB Schenker, Rok Svetek, še ne napoveduje zelenega leta za logiste, čeprav kljub vsemu Schenker posluje razmeroma uspešno. Še več. Napoveduje gradnjo velikega logističnega centra. | |
Upad gospodarske dejavnosti doma in po svetu ne prizanaša niti logistom. Kako vidite trenutno stanje na trgu in kakšne so vaše napovedi prihodnjega razvoja?
Stanje na področju logistike vsekakor ni preprosto.Tudi v DB Schenker na trgu opažamo precejšnja nihanja v povpraševanju po logističnih storitvah. V naših napovedih predvidevamo, da bo na trgu prišlo še do dodatnega zdrsa, kako globok bo, pa je ta hip nemogoče predvideti. Veliki koncerni so v preteklem letu pa tudi še letos temeljito prestrukturirali svoje prodajne in distribucijske poti ter prevetrili poslovanje. V sklopu slednjega so drastično zmanjšali zaloge ter temeljito znižali stroške in posledično seveda cene dobaviteljem, med katerimi smo tudi logisti. Tako so prenekatero logistično podjetje spravili na rob preživetja. Kakšnih hitrih okrevanj ni na vidiku. V DB Schenker predvidevamo, da se bo trg pobral in stabiliziral šele leta 2012.
Kako zadnji dve leti posluje slovenska podružnica DB Schenker? Lahko že napoveste, kaj bo v vašem poročilu pisalo ob zaključku poslovnega leta 2010?
V Sloveniji kljub zelo zaostrenim razmeram poslujemo uspešno. Brez prask in brazgotin pa tudi pri nas ni šlo. V prihodnje nas prav tako čaka še kakšna težka naloga. Tu mislim predvsem na stečaje, insolventnost ter plačilno nedisciplino podjetij, ki negativno vplivajo tudi na naše poslovanje. Temu primerno smo zelo zaostrili ravnanje z denarjem v podjetju. Kljub vsemu pa bomo ob koncu leta objavili pozitiven poslovni izid.
S svojimi logističnimi storitvami ste prisotni tako na kopnem kot morju, opravljate pa tudi zračne prevoze. Katero področje se zdi najbolj perspektivno in zakaj?
Za nas so vsa področja enako perspektivna. Lahko bi dejal celo, da imamo povsod še veliko rezerv, ki jih bomo dosegli v prihodnosti. Ena izmed prednosti logistov, ki pokrivamo vse oblike transporta, je tudi ta, da smo bistveno bolj prilagodljivi in lahko svojim strankam ponudimo tudi kombinirane rešitve, prav te pa so včasih najbolj optimalne.
Lahko izpostavite kakšne posebej inovativne storitve ali posebnosti v ponudbi, na katere ste še posebej ponosni?
Lahko bi izpostavil izjemno razvejano mrežo zbirnih centrov v Evropski uniji ter naše kontejnerske in železniške prevoze. Veliko pozornosti posvečamo tudi inovativnosti zaposlenih. V koncernu DB Schenker je bila v ta namen ustanovljena posebna skupina, katere naloga je pospeševati ustvarjalnost zaposlenih. Ti prav s pomočjo skupine, ki preuči več vidikov posamezne ideje, le-te tudi realizirajo. Odziv zaposlenih je zelo pozitiven, s to nekakšno notranjo optimizacijo poslovanja pa veliko pridobi tudi podjetje.
Kakšni so vaši načrti za prihodnja leta, kaj boste razvijali?
Med načrti slovenske podružnice je vsekakor gradnja novega logističnega centra, ki bo dvakrat večji od sedanjega. V načrtih imamo zapisanih še precej novosti, ki jih še ne morem javno razkriti, povem pa lahko, da jih bomo uvajali postopoma. Večina se nanaša predvsem na tehnološko področje. Danes je prav sodobna tehnologija tista, ki logistom omogoča doseganje konkurenčnih prednosti.
V svetu je že zaznati močno povečano ponudbo zunanjega izvajanja logističnih storitev. Takšne ponudbe brez povpraševanja bržkone ne bi bilo. Kako pa slovenska podjetja gledajo na možnost predaje celotne logistike zunanjemu izvajalcu?
V DB Schenker že danes za nekatera slovenska podjetja uspešno izvajamo praktično celotno logistiko. Z več podjetji se trenutno še dogovarjamo o tovrstnem sodelovanju, vendar so trendi na tem področju jasni – vsak se specializira za tisto področje, ki ga najbolj obvlada, ostala pa prepusti drugim strokovnjakom. Dogovarjanje o zunanjem izvajanju je vsaj trenutno dolgotrajen proces, ki včasih traja tudi nekaj let, da “dozori” do same izvedbe. Naše dosedanje izkušnje so vsekakor zelo dobre. Na tak način napredujemo mi in naše stranke.
Okoljevarstveniki radi s prstom pokažejo na transportna podjetja, ki močno onesnažujejo okolje. Kako pri DB Schenker skrbite za varstvo okolja? Menite, da zeleni, tako imenovani trajnostni transport lahko postane realnost?
Zeleni transport oziroma zelena logistika sta v koncernu DB Schenker že danes realnost, v veljavi sta tako v “matici” kot tudi v njeni zadnji podružnici. Če pogledamo, kaj vse počnemo na področju skrbi za okolje, potem bržkone najbolj izstopa prenovljen vozni park. Danes namreč uporabljamo zgolj vozila, ki ustrezajo najnovejšim ekološkim standardom. Prav tako morajo vsi vozniki, brez izjeme, skozi šolo varčne in varne vožnje. Stroškovni prihranki, ki izvirajo iz naslova varčne vožnje, so občutni. Obenem manjše količine CO2, ki ga sodobna vozila oddajo v okolico, prispevajo k precej manjšemu okoljskemu bremenu zaradi transporta. Drži pa, da obstajajo precej bolj zelene oblike prevoza od cestnega transporta, le manj prilagodljive so.
V zadnjih letih smo v poslovanje podjetja uvedli tudi oskrbovanje z obnovljivimi viri energije. Vse več objektov je opremljenih s toplotnimi črpalkami ter sistemi za zajem in uporabo sončne energije. Nadalje smo uvedli varčevanje pri razsvetljavi v skladiščih in pisarniških prostorih brez zmanjšanja kakovosti dela. Ne le varčne žarnice, tudi računalniški sistemi in drugi aparati postajajo vse bolj energijsko zmerni ob nezmanjšanih zmogljivostih.
Koliko transportna in logistična podjetja stane “eko” usmerjenost?
Investicije v sodobno in okolju prijazno opremo so visoke, o tem ni nobenega dvoma. Pri teh projektih gre za usmeritev celotne družbe. DB Schenker je družbeno odgovorno podjetje, ki mu je mar za ljudi in okolje. Sam menim, da bi morali biti vsi “velikani”, ne glede na področje svojega delovanja, zgled ostalim podjetjem.