V Evropskem parlamentu je bila sprejeta nova direktiva o zaračunavanju cestnih pristojbin. Do leta 2030 se bodo postopoma odpravile časovno omejene vinjete za težka vozila v osrednjem vseevropskem omrežju v korist zaračunavanja pristojbin na podlagi prevožene razdalje ali kombiniranega zaračunavanja. Uvedla se bodo tudi pravila na ravni EU za razlikovanje pristojbin za težka vozila glede na njihove emisije CO2. Poleg tega bodo po štiriletnem prehodnem obdobju pristojbine za onesnaževanja zraka postale obvezne za težka vozila, razen če bi to povzročilo nenamerno preusmeritev prometa.
Medtem ko obstoječa pravila zajemajo le tovornjake z maso nad 3,5 tone, se bo novi sistem postopoma razširil na vsa težka in lahka vozila, s čimer se bo zagotovilo, da so pristojbine sorazmerne glede na vrsto vozila. Cestninski sistemi bodo morali vključevati tudi možnost dnevnih vinjet in se izogniti diskriminaciji tujih voznikov.
Države članice bodo imele možnost, da uvedejo dodatne pristojbine na preobremenjenih in občutljivih območjih, pri čemer bodo prihodki od teh pristojbin namenjeni razvoju trajnostnih alternativnih prometnih možnosti na teh območjih. Države članice bodo po objavi v Uradnem listu EU imele na voljo dve leti, da nova pravila prenesejo v svoje nacionalno pravo.