Zelena-Slovenija-logo

Portal za trajnostni razvoj

Kontakt:

Kontaktirajte nas na e-naslov info@zelenaslovenija.si ali pokličite na 03 42 66 700.

Poiskali bomo ustrezno rešitev za vas.

Mesto se je znebilo kavnih lončkov za enkratno uporabo

Freiburg_CupZgodba FreiburgCup (Freiburgškega lončka) ali kako se je mesto znebilo kavnih lončkov za enkratno uporabo, dokazuje, da so Zero Waste alternative lahko uspešne tudi v praksi. Freiburg šteje 250.000 meščanov, meji na turistično pokrajino Črni gozd in se zaradi svojih številnih ekološko usmerjenih uspešnih praks ponosno ponaša z nazivom »Najbolj zeleno mesto Nemčije«. Kot ostala evropska mesta s hitrim načinom življenja je tudi njih preplavil sodoben urbani trend pitja kave na poti in hkrati se je pojavila poplava priročnih lončkov za enkratno uporabo. Utopičen prvi vtis in laskavi naziv Freiburga je tako ob stilu življenja »uporabi in odvrzi« hitro bledel. Župan Dieter Salomon je težavo zaznal, jo sprejel kot izziv in se zavzel za posebno kampanjo v sklopu Evropskega tedna zmanjševanja odpadkov 2016. Logično alternativo so videli v povratnih kavnih lončkih. Projekt je zaradi dobrega odziva prebivalcev in velikega zanimanja medijev novembra 2016 tudi uradno zaživel pod imenom FreiburgCup. In kako deluje? ASF, javno podjetje, brez plačila zagotovi lončke za ponovno uporabo vsem kavarnam in trgovinam, ki so vključene v sistem FreiburgCup. Promocijo širijo s plakati in nalepkami, ki nagovarjajo kupce k njihovi uporabi. Podjetje spodbuja, da se uporaba nepovratnih lončkov popolnoma opusti, vendar je izbira nazadnje prepuščena potrošniku. Z izbiro FreiburgCup kupec vplača varščino v višini enega evra, znesek pa mu je povrnjen ob vrnitvi lončka v katerikoli sodelujoči trgovini ali kavarni. Četudi poskrbijo, da se vrnjeni lončki ustrezno operejo in pripravijo za nadaljnjo uporabo. V primeru, da posamezni prodajalni lončkov zmanjka, podjetje priskrbi nove, vendar se je v praksi izkazalo, da sistem kroženja lončkov deluje v ravnovesju. Podjetju ASF je tako uspelo po letu in pol od zagona projekta doseči tri glavne cilje: potrošnikom je ponujena alternativa lončkom za enkratno uporabo, zahvaljujoč alternativi se je zmanjšalo smetenje v mestu, FreiburgCuppa je tudi znatno pripomogel k ozaveščanju o problematiki kavnih lončkov za enkratno uporabo in potrebi po spopadu z njimi.