Zelena-Slovenija-logo

Portal za trajnostni razvoj

Kontakt:

Kontaktirajte nas na e-naslov info@zelenaslovenija.si ali pokličite na 03 42 66 700.

Poiskali bomo ustrezno rešitev za vas.

Potnike iz osebnih avtomobilov vabijo v cenejše avtobuse - EOL 116

Potovanja po Evropi | Urška Košenina |
 
FlixBus je evropski ponudnik mobilnosti in blagovna znamka skupine FlixMobility. Od leta 2013 ponuja nov način potovanja za vsak žep. Danes je to 100.000 dnevnih povezav do 900 destinacij v 20 državah. Sedeži podjetja so v Berlinu, Münchnu, Parizu, Milanu in Zagrebu. Zaposlenih imajo več kot 1.000 voznikov in več kot 5.000 voznikov pri 250 partnerskih podjetjih. S kombinacijo tehnologije start-upa, e-poslovanja in ponudnika prevozov je FlixBus razburkal evropski trg potovanj in na domačem terenu premagal tudi globalne igralce. O ključni točki liberalizacije trga, o fleksibilnosti kot konkurenčni in okoljski prednosti ter o filozofiji kot dobremu orodju v poslovnem svetu smo se pogovarjali z namestnikom direktorja mednarodnega poslovanja Maxom Zeumerjem.
 
Max Zeumer
Max Zeumer

V Münchnu je Flixbus začel s štirimi zaposlenimi, danes jih je v družbi tisoč. Poleg njih še štiri do pet tisoč voznikov lokalnih partnerjev. Ste si na začetku predstavljali, da bo ideja prerasla državne meje in tako hitro rasla? Se spomnite kakšne anekdote iz samega začetka?

Jaz nisem bil na samem začetku. Podjetju sem se pridružil januarja 2015. Sicer so ustanovitelji moji prijatelji in kolegi iz prejšnjega delovnega mesta, tako da sem ves čas sledil njihovi zgodbi. Posel so začeli zaradi liberalizacije trga v Nemčiji. Na začetku so dejali, da bo uspeh, če bodo imeli 30 avtobusov. Spomnim se tudi, da sem šel na smučanje z Jochenom, enim od ustanoviteljev, ki je takrat povedal, da so dosegli številko sto zaposlenih. Nisem mogel verjeti. Spojitev Flixbusa s podjetjem Meinfernbus nam je v Nemčiji zagotovila zelo močno pozicijo. Veliko potrošnikov nas je poznalo, Flixbus je postal pomembno sredstvo javnega prevoza. Ne le majhna niša, postali smo glavni. Na tej točki se je ustvarilo tudi moje delovno mesto, namestnik direktorja mednarodnega poslovanja. Ustanovitelji so ugotovili, da imamo veliko več potenciala. Sledil je torej korak vzpostavitve avtobusnih linij, ki povezujejo Nemčijo z drugimi državami. Trenutno načrtujemo postavitev novih linij v naslednjem letu. Na primer linije, ki gredo iz Budimpešte skozi Slovenijo do Italije. Pred nekaj leti se nikomur ni sanjalo, da bodo te linije postale sredstvo prevoza za celo Evropo in ne le Nemčijo.

Regionalni partnerji, pogosto družinska podjetja, so pri vas odgovorni za potek dnevnih linij in za floto zelenih FlixBusov. S katerimi regionalnimi partnerji sodelujete v Sloveniji in kakšne izkušnje imate s partnerstvi v Sloveniji?

V tem trenutku nimamo partnerjev iz Slovenije, ker gre večina linij čez državo. Linije ustvarjamo s končnih točk. Nimamo avtobusnih partnerjev iz Slovenije, imamo pa veliko drugih partnerstev v Sloveniji. Ljudi, ki prodajajo naše vozovnice, agencije na avtobusnih postajališčih itd. Partnerstvo je vedno odvisno od linij. Ko bo smiselno ustanoviti partnerstvo v Sloveniji, ga seveda bomo.

Mednarodne linije opravljajo preko Slovenije tudi številne druge avtobusne družbe, predvsem z Balkana. Hitre mednarodne prevoze (IC Bus) opravlja tudi Arriva prav tako z udobnimi avtobusi in podobnimi cenami. Zakaj bi uporabnik izbral Flixbus?

Da, vsi ponujamo wi-fi, udobne sedeže, ponujamo vtič za elektriko itd. Izdelek smo postavili na noge z upoštevanjem potreb naših kupcev, za kar so pripravljeni plačati. Velika razlika med našim izdelkom in IC avtobusi je, da je naša ponudba veliko večja. Z IC avtobusi imaš povezavo do Nemčije, z nami pa imaš povezave po celi Evropi. Z IC avtobusi lahko argumentiraš, na primer grem v München z avtobusom, naprej pa z vlakom. Vendar je to popolnoma drug cenovni razred. Tudi po Münchnu ostaja pri Flixbus vožnja udobna in cenovno ugodna. Z njimi moraš kombinirati z vlakom, ki je dražji, kar ni zanimivo za veliko naših kupcev.

Bolj ste povezani?

Da. Ko pogledate našo ponudbo, vidite, da imamo veliko direktnih linij do veliko mest v Nemčiji. Ko pa vzameš v obzir še vse mednarodne povezave, razpolagaš s celim evropskim omrežjem.

Cene vaših vozovnic in vozovnic za vlak so v podobnem cenovnem okvirju. Zakaj bi uporabnik, poleg hitrosti, izbral avtobusni prevoz?

Ko izbiramo poslovne partnerje, nam je pomembno to, da imajo najnovejše avtobuse. Avtobusi imajo euro 6 standard in so okolju prijazni. S fleksibilnostjo planiranja lahko prilagodimo naše časovnice glede na povpraševanje in zagotovimo, da so avtobusi vedno polni. V tem smo boljši kot Deutsche Bahn v Nemčiji, ker imamo zelo visok faktor obremenitve. Energenti imajo v Nemčiji še vedno veliko fosilnih goriv, tako da smo na koncu zelo okolju prijazni. Naš cilj ni, da jemljemo ljudi z vlakov in jih dajemo na avtobuse. Naš resnični cilj je, da jemljemo ljudi iz privatnih avtomobilov in jih postavljamo na avtobuse. Imamo skupni cilj z železnicami.

Z vašimi avtobusnimi linijami je mogoče načrtovati tudi krožno izletniško potovanje po Evropi. Razpolagate s podatkom, koliko uporabniki dejansko uporabljajo vaše prevoze za krožna potovanja po Evropi in od kod so vaši potniki?

V poletni sezoni, ko pride veliko turistov v Evropo, se nam to skokovito pozna na rezervacijah vozovnic. Ljudje potujejo na različne destinacije z našimi avtobusi. Da so turisti, vidimo po različnih jezikih na internetnih straneh, v katerih rezervirajo vozovnico. Uvideli smo, da je naša ponudba zanimiva za turiste, posebej za tiste, ki prihajajo izven Evrope. S Flixbusom je enostavno potovati po Evropi, ker je potek rezervacije vedno enak, ali si v Ljubljani, v Parizu itd. Uporabniki vedo, da gredo lahko na Flixbus in tam najdejo dobro ponudbo. Odločili smo se, da prilagodimo ponudbo za tiste, ki si želijo krožnega potovanja po Evropi. Uvedli smo Interflix vozovnico, ki stane 99 EUR, in jo lahko koristiš za pet relacij. Vozovnica nima časovne omejitve. Začeli smo to jesen. Za sedaj je to testno obdobje, vendar bomo naslednje leto s to vozovnico pridobili veliko novih kupcev. Zanimanje je veliko. Največje zanimanje za to vozovnico je bilo letos iz Italije.

Flixbusova mreža seže v Španijo na jugozahodu, v London na zahodu, po Franciji, Beneluksu v Skandinavijo (do Stockholma) na severu, po vsej Nemčiji, Švici in Avstriji, proti jugu v Italijo in v Srednji Evropi zaenkrat na Češko, Slovaško, Madžarsko in Hrvaško. Kam se še nameravate širiti in katere so vaše smernice poslovanja za naprej?

Našo ponudbo želimo razširiti po celi Evropi. V okviru meddržavnih povezav želimo povezati čim več držav med seboj. Želimo vzpostaviti tudi domače povezave, kar gre počasneje, ker nekatere države še nimajo liberaliziranega trga. Na Danskem bomo v naslednjem letu uvedli domače omrežje. Poudarek je na Balkanu, kjer bomo vzpostavili več povezav. Vedno je zanimivo, ko dodaš novo povezavo, na primer, ko smo odprli povezavo Ljubljana-München.

S katerimi ukrepi se s svojim voznim parkom in relacijami prilagajate prizadevanjem Evrope k zmanjšanju izpustov CO2 iz prometa? Kako spodbujate partnerje k trajnostni mobilnosti?

Kot sem že omenil, imamo nove avtobuse s standardom euro 6, ki so okolju prijazni. Naš največji vzvod je napolnjenost avtobusov, ki zmanjšuje CO2 emisije ljudi, ki potujejo. Poleg tega ponujamo našim uporabnikom nakup CO2 kompenzacije, ki jo kupiš med rezervacijskim postopkom. Z našimi avtobusi lahko potuješ CO2 nevtralno. Okoljski prostovoljni prispevek potnikov investiramo v trajnostni projekt, ki je certificiran, da bo varoval okolje in zmanjševal količine CO2 emisij. Trenutno Flixbus podpira projekt vetrne energije na karibskem otoku Aruba.

V vašem življenjepisu piše, da ste poleg računalništva študirali tudi filozofijo. Zanima me, kako je študij filozofije vplival na vaše delo v mednarodnih vodah?

Filozofija je zanimiva, ker ti pomaga sprejeti druge načine razmišljanja, ne le lastega. V moji vlogi, kot vodja mednarodnega poslovanja, mi to zelo pomaga, da lahko sprejmem stvari izven lastnega okvirja. To me je naučila filozofija. Sprejeti moraš, da ljudje razmišljajo drugače in da kulture razmišljajo drugače.