Zelena-Slovenija-logo

Portal za trajnostni razvoj

Kontakt:

Kontaktirajte nas na e-naslov info@zelenaslovenija.si ali pokličite na 03 42 66 700.

Poiskali bomo ustrezno rešitev za vas.

Slovenija ima izjemno lego, a nas prehitevajo po desni - EOL 110

Globalna logistika | Urška Košenina |
 
Podjetje Gebrüder Weiss Holding AG s približno 6000 zaposlenimi, 150 poslovalnicami in letnim prihodkom 1,28 milijarde evrov (2015) spada med vodilna transportna in logistična podjetja v Evropi. Podjetje ima sedež v Lauterachu (Avstrija) in pokriva več področij - kopenski transport, zračni in pomorski tovorni promet ter logistiko. Z direktorjem Gebrüder Weiss Slovenija Alešem Teranom smo se pogovarjali o prodoru podjetja na hitro rastoč kitajski trg, o prepočasnih trajnostnih spremembah v logistiki, o specialnem prevozu smučarske žičnice iz Avstrije v Gruzijo in o odlični strateški legi Slovenije, ki bo to pozicijo brez vlaganja v infrastrukturo izgubila.
 
Aleš Teran
Aleš Teran

Za katero vrsto prometa je na trgu največ povpraševanja?

Gebrüder Weiss Slovenija je specialist za transporte zbirnikov, domačo distribucijo in skladiščne storitve. V tem primeru lahko povem, da je letos največ povpraševanja po zbirnih transportih. Te pošiljke so v večini težke do največ 2.000 kg. Danes jih po naročilu prevzamemo v Sloveniji, jutri so dostavljene v Avstrijo, na Hrvaško in južni del Nemčije, dan kasneje pa po vsej ostali Evropi.

Ali se na znana stališča EU o premiku tovora na železniške tire odziva trg in tako promet manj negativno vpliva na okolje ali pa sprememb ni?

Večje in težje pošiljke oziroma tovori gredo vsekakor na železniške tire. Vendar pa moramo prepoznati potrebe in prioritete posameznih pošiljk. Manjše pošiljke so po navadi take narave, da morajo biti pri prejemniku v kar najhitrejšem času. Takšno fleksibilnost lahko dosežete samo s kamionskim transportom. Težko blago pa se ceneje prepelje z vlakom s kamioni. Uporaba tira je seveda odvisna tudi od narave blaga. Pozitivne spremembe vsekakor bodo. Vendar se vse dogaja počasi, morda celo prepočasi, kot pa pričakujemo.

V letu 2015 ste utrjevali svoje poslovanje tudi vzdolž nekdanje Svilne ceste. Kitajska je zanimiv, brsteč trg. Kakšna poslovna klima vlada na Kitajskem in v koliki meri ste morali upoštevati tudi okoljske standarde?

Pri transportu blaga je vedno potrebno upoštevati okoljske standarde pri prejemniku in pošiljatelju blaga. V primeru transporta iz EU na Kitajsko oz. pri transportu v obratni smeri smo vedno zavezani k spoštovanju okoljskih standardov v EU in tudi na Kitajskem. Kitajska poslovna klima je vsekakor zelo pozitivna, je hitro rastoči trg na vseh področjih. Različnim poslovnim partnerjem daje možnost nakupa ali prodaje blaga in logistika je vedno prisotna. S hitrim tempom gradijo novo cestno in železniško infrastrukturo, ki bo povezovala Evropo in Kitajsko ne le po morju, ampak tudi po kopnem. Gebrüder Weiss se na mednarodnem področju vedno drži ostrejših standardov.

System Alliance Europe, ki združuje storitve vodilnih srednje velikih prevoznikov, vam je že drugo leto zapored letos podelilo nagrado »Partner leta«. Kaj to pomeni za podjetje, kakšno težo nosi med logisti te vrste nagrada?

System Alliance Europe je združenje evropskih logistov. Nagrada ‘Partner leta’ je vsekakor izredno priznanje za sistem delovanja Gebrüder Weiss. Za naše spoštovanje dogovorjenih standardov in kvaliteto, je pa tudi priznanje vsem zaposlenim, ki te storitve vsakodnevno izvajajo. To so predvsem ‘zaveze’ kupcem in drugim partnerjem. Našim kupcem ta nagrada daje močno sporočilo, da dogovorjeno storitev izvedemo v dogovorjenem času in kvalitetno, da naredimo, kar obljubimo. Izreden uspeh pomeni ravnotežje med kvaliteto, potrebnimi kapacitetami, stalno rastjo poslovanja in skrbijo za kupca. Prav to pomeni ta nagrada.

E-trgovina je pri dostavi vedno bolj v ospredju, saj kupci zahtevajo hitro, točno in nepoškodovano dostavo. EFulfillment rešitve ste razširili tudi na države srednje in vzhodne Evrope. Kako ste se prilagodili zahtevam trga?

Internetna prodaja zahteva točnost pri prevzemu blaga, točnost in natančnost pri manipulaciji z blagom in točnost dostave. Vse te procese je potrebno skrbno nadzorovati, kar brez izrednega IT sistema ne zmorete. IT je prvi v vrsti, ki se mora prilagoditi na nove zahteve v logistični verigi in v novih procesih dela. Internetna prodaja je enostavno narekovala tempo razvoja procesov dostave blaga končnemu kupcu. V Gebrüder Weiss je tudi zato nastal projekt Gebrüder Weiss – Webshop, ki potencialnim prodajalcem blaga po spletu nudi že osnovno platformo. Pokriva prodajni del, računovodski del, finančni del in logistični del. Sistem uspešno deluje pri več kupcih v Evropi.

Za Gebrüder Weiss Holding AG je značilna pokritost glavnih področji delovanja (vse vrste transporta), imate pa tudi vrsto specializiranih področji. Se Gebrüder Weiss, ki operira v Sloveniji, specializira za kakšno posebno področje?

Gebrüder Weiss je prisoten na vseh vrstah transporta. Slovenija je majhna, tudi potrebe po specializiranih transportih so zato manjše. Tu predvsem mislim na transporte tovorov, ki so večje dimenzije po velikosti ali po teži. Seveda nudimo tudi take transporte v dogovorih s podizvajalci, vendar je povpraševanje po teh v Sloveniji zelo majhno.

Aprila letos ste začeli z dnevnimi dostavami in prevozi na relaciji Ljubljana-Zagreb-Ljubljana, kar omogoča strankam oddajo blaga v roku 24-tih ur. Kako je bila ta možnost sprejeta pri kupcih in kako se pozna pri poslovanju?

24-urna dostava na relaciji Ljubljana-Zagreb-Ljubljana je nujna. Storitev je bila na trgu odlično sprejeta, dobivamo vedno več kupcev, ki za svoje izvozne pošiljke zahtevajo hitro in kvaliteto dostavo na Hrvaško.

Kako uveljavljate v poslovni politiki trajnostno mobilnost kot koncept in vizijo in kje se bodo v teh spremembah umestili avtoprevozniki in transportne družbe?

Gebrüder Weiss vzdržuje trajnostni razvoj družbe z investicijami in inovativnostjo na področju logistike. Na področju transporta bodo to vsekakor inovacije pri konstrukciji motorjev za nove, bolj zelene uporabe goriv. Morda celo hibridne rešitve, ki jih že najdemo pri osebnih avtomobilih, večji delež uporabe metana ipd. Gebrüder Weiss take rešitve že uporablja. Na severu Nemčije je Gebrüder Weiss investiral v vetrne elektrarne, ki proizvajajo več elektrike, kot jo porabi celotna skupina za svoje delovanje po vsem svetu. Uporaba novih, bolj ‚zelenih‘ rešitev je vsekakor zaveza v strategiji družbe. Vsi logisti in avtoprevozniki bodo morali počasi sprejeti nove zahteve trga, kot so čistejši motorji, uporaba alternativnih virov energije za ogrevanje in elektriko v pisarnah itd.

Specializirani ste tudi za posebne transporte. Eden izmed odmevnejših je bil natovarjanje celotne žičnice, ki ste jo pripeljali iz Švice v Mehiko. Kako ste izvedli tak podvig?

Glede posebnih tovorov je zagotovo prevoz smučarske žičnice iz Avstrije in Rusije v Gruzijo. Proizvajalec je podjetje Doppelmayr iz Avstrije. Za celoten transport so potrebovali 70 tovornjakov in postopoma so vse dele natovorili v posameznih tovarnah in jih dostavili v smučarsko središče Kokhta Mountain v Bakurianiju v Gruziji. Posel je izpeljalo hčerinsko podjetje Gebrüder Weiss Gruzija. Transporti so se odvijali od poletja 2015 do oktobra. V mesecu novembru je morala biti žičnica že montirana. Vsekakor je bil prvi pogoj izredna organizacija transportov, ki so dostavljali posamezne dele in sklope žičnice po načelu JIT.

Kateri prometni koridorji bi morali imeti prednost v prometni politiki EU in kje vidite položaj Slovenije?

Vsekakor navijam za prometni koridor, na katerem se nahaja Slovenija. Vendar pa se evropska politika morda malo razlikuje od naših želja. Načeloma gre tovor tam, kjer je infrastruktura. Švicarji, Avstrijci in drugi se tega zavedajo in tudi pospešeno vlagajo, gradijo nove železniške proge, tunele ipd. Svoje države povezujejo z morjem. Slovenija ima fantastično lego, ima Luko Koper, nima pa volje in strategije, kako te vire izkoristiti. Vse se začne in že konča pri drugem tiru. Drugi nas prehitevajo po desni, mi pa bomo ostali z drobtinicami. Sploh ne gre za to, kje nas vidi EU ampak, kje se vidimo mi sami. Za enkrat še nikjer.