Zelena-Slovenija-logo

Portal za trajnostni razvoj

Kontakt:

Kontaktirajte nas na e-naslov info@zelenaslovenija.si ali pokličite na 03 42 66 700.

Poiskali bomo ustrezno rešitev za vas.

Embalaža iz več materialov in razvojni oddelek sta konkurenčna prednost - EOL 141

Predelava plastičnih mas | D. E. |
 
UTudi letos pričakujejo rast realizacije, več kot pol proizvodnje pa izvozijo. Tako Janja Kaplja, direktorica podjetja Plastenka, kjer predelujejo plastične mase, a so poznani tudi po vodi Fresch, ki jo zdaj polnijo za Petrol, in Kapljo za Spar. Sogovornica pravi, da stremijo k uporabi recikliranega materiala, a za tisto embalažo, ki ni namenjena prehrani. Njihova konkurenčna prednost so raznovrstni materiali, ki jih uporabljajo v proizvodnji, predvsem pa razvojni oddelek in lastna orodjarna. Sicer pa Janja Kaplja meni, da se pretirava o škodljivosti plastične embalaže in to utemeljuje. Plastenka je eden največjih proizvajalcev pihane embalaže v tem delu Evrope.
 

Velik del proizvodnje izvozite. Kakšno je letos povpraševanje doma in na tujem in za katere vaše izdelke je največ zanimanja? Koliko vpliva na naročila evropska okoljska politika, ki je med drugim določila, da mora biti vsa uporabljena plastika do leta 2030 reciklabilna?

Res je, smo pretežni izvoznik. V letu 2018 smo izvozili za 4.600.000 eur svojih produktov, kar pomeni nekaj manj kot 60 % proizvodnje. Največ v države EU. V letu 2019 pa se je okrepilo domače povpraševanje tudi zaradi naše nove tehnologije, strojev za PET embalažo ter zaradi prodaje vode pod blagovno znamko Fresch za Petrol.

Toda glavna dejavnost je proizvodnja iz plastike. S kupci sodelujete pri zasnovi in razvoju izdelkov. Kakšne so zahteve naročnikov, se spreminjajo, vztrajajo pri dematerializaciji, postavljajo posebne zahteve? Koliko kot dobavitelj izdelkov različnim panogam lahko tehnološko sledite raznovrstnim zahtevam in različnim trendom?

Želimo čim bolj ugoditi zahtevam kupcu. Vendar so včasih želje večje od možnosti dejanske izdelave. Zaradi tega pripravimo več modelov, se uskladimo pri načrtih in se tako čim bolj približamo željam kupcu. Zahteve se nanašajo v glavnem na oblike, večkrat na repromaterial, vse pa je odvisno od medija, za katerega potrebujejo embalažo. Zato se pri razvoju dogovorimo s kupcem o možnostih, z naše strani pa predlagamo čim boljšo rešitev ter končno ceno.

Za katere panoge bi lahko v proizvodnji izdelkov uporabili več reciklatov in ali so pri naročnikih še vedno zadržki pri uporabi izdelkov iz recikliranega materiala?

Naše podjetje stremi k uporabi recikliranega materiala. Uporabljamo ga za manj zahtevne izdelke oziroma za embalažo, ki ni namenjena prehrani. Zato imamo oddelek, kjer se odpadna embalaža pomelje ter uporabi za program široke potrošnje. Preostanek se v sodelovanju z dobaviteljem predela za nadaljnjo predelavo.

Stroka ugotavlja, da noben material ni nedolžen. V vseh vrstah plastike so ostanki surovin, aditivov itd., ki se lahko sproščajo v živilo. A med najmanj problematičnimi so HDPE, LDPE in PP. Za katere izdelke so ti materiali najboljši in kako narašča uporaba teh materialov? Menite, da jih lahko v prihodnosti nadomestijo drugi materiali?

Glede na trend mislimo, da je pretirano negativno oglaševanje o škodljivosti embalaže iz plastičnih mas. Vsekakor se strinjam, da je za okolje neprimerna, pa vendar.... V kolikor se zbirajo plastični odpadki, nato predelujejo v proizvodnji za nadaljnjo uporabo in če se ozavesti potrošnika glede zbiranja, je vpliv na okolje zaradi odlagališč večji. Iz plastike se namreč izdeluje več izdelkov za potrebe naftne industrije, precej tudi za prehrano. Vendar za izdelke za prehrano uporabljamo le materiale, ki niso reciklirani zaradi raznih dodatkov, imajo vsi ustrezen certifikat o kakovosti ter ustrezno potrdilo.

Vaši naročniki so ugledna podjetja. Ali se naročniška proizvodnja povečuje ali širite proizvodnjo izdelkov za široko potrošnjo?

Kar se tiče naših izdelkov, po željah kupca izdelamo tisto, kar potrebujejo. V kolikor ima kupec že izdelano vizijo, se približamo njegovim željam. V kolikor pa želi od nas predlog, pregledamo možnosti izdelave, naredimo več različnih modelov, podamo predloge, saj si želimo čim manj odpadka pri izdelavi, nižjo težo ter stabilnost pri končnem izdelku. Svoje artikle želimo izdelati s čim manj odpadne embalaže, mislim na folije, kartone. Zato imamo v svojem programu tudi euro program ročk, ki se zlagajo ena na drugo, brez dodatkov kartonov, saj se s tem izboljša logistika prostora.

Vaš asortiman izdelkov je izjemno širok. Kje lahko uveljavljate koncept in usmeritve eko dizajna?

Embalažo izdelujemo tako za podjetja za potrebe naftne industrije kot za živilsko panogo, za prehranske izdelke. V preteklosti smo se dejansko ukvarjali v večji meri s predelavo HDPE ja. V zadnjih letih pa razširili proizvodnjo tudi na PET izdelke ter na široko potrošnjo izdelkov, da lahko končnega kupca zadovoljimo v celoti.

Vaše konkurenčne prednosti na trgu?

Izdelava embalaže iz več materialov in s številnimi volumni. Prav tako pa razvoj, saj v podjetju sami izdelamo načrte ter predloge, tudi orodje, če ni večjih tehničnih zahtev. Prednost je lastna orodjarna za manjša popravila ter predvsem več skladiščnega prostora za zaloge ter dnevno servisiranje kupcev. Stranke si namreč v tem času želijo varnostne zaloge ter s tem možnost odpreme po njihovih tedenskih odpremah.

Kako v podjetju skrbite za trajnostno upravljanje firme, zlasti ko gre za varčevanje z energijo, vodo in za ravnanje z odpadki?

Že pred časom smo se odločili za fotovoltajiko. Za ogrevanja imamo izdelan notranji sistem za uporabo odpadne toplote strojev. Odpadke v glavnem predelamo za nadaljnjo uporabo. Želimo se izogniti ostali dodatni embalaži, zato se dogovarjamo tudi z embalircem, ki nam lahko vrne pakirno embalažo.

Kako v hudi konkurenci vod na trgu uspevate z vašo blagovno znamko vodo, Kaplja in Fresch?

Vodo polnimo za blagovno znamko Spar in Petrol. Letos smo kupili novo etiketirko ter pakirni stroj. Zaradi recikliranja smo ukinili papirnate etikete. Zdaj se ukvarjamo tudi s posodobitvijo linije za polnjenje, saj želimo zmanjšati težo izdelka in zamaška zaradi ekologije. Za kupce želimo razvijati nove rešitve. A moram poudariti, da je voda zelo dobra. Tudi zato toliko bolj skrbimo sami za okolje, saj vemo, da se v podtalnico lahko iztekajo razne tekočine drugih onesnaževalcev. Zato je naše zemljišče od konca leta 2018 ograjeno, dodatno tudi vrtine. Zelo skrbimo za nadzor.

Ali na vaših izdelkih dajete kupcu nedvoumno informacijo o tem, iz katerega materiala je izdelek? Ali se vam zdi, da je identifikacijski sistem embalažnih materialov v EU ustrezen?

Našim kupcem že pri ponudbah predstavimo obliko, težo, šifro ter zlaganje izdelka. Zaradi tega ima stranka vedno vpogled v kakovost materiala. Podatke navajamo tudi na cenikih.

Načrti, naložbe? Kakšno realizacijo načrtujete v letu 2019?

V lanskem letu smo posodobili strojni park za izdelke iz PET materiala ter zgradili dodatno skladišče. V letu 2019 smo poskrbeli za okolje z ograditvijo kompletnega prostora našega zemljišča, posodobili nekaj zadev v polnilnici, čaka pa nas še preostanek dodelav oz. menjav na proizvodni liniji. Prav tako je v načrtu nakup novega električnega stroja za razpih embalaže. Načrtujemo cca triodstotno rast realizacije, razvoj dodatnih izdelkov ter zmanjševanje odpadne embalaže v sodelovanju z dobavitelji.

Naša vizija namreč je, da smo še naprej dober poslovni partner sedanjim kupcem in novim, potencialnim. Ponujamo pomoč pri razvoju, predvsem pa zagotavljamo kakovosti izdelka in servisiranje po željah kupca. Tudi zaposlovali bomo, saj trenutno še vedno delamo v 4 izmenah, da oskrbimo potrebe kupcev. S tem tudi zmanjšujemo stroške zagonov proizvodnje.