Zelena-Slovenija-logo

Portal za trajnostni razvoj

Kontakt:

Kontaktirajte nas na e-naslov info@zelenaslovenija.si ali pokličite na 03 42 66 700.

Poiskali bomo ustrezno rešitev za vas.

Luksuzni izdelek ni le izgled, kupcu ponujajo več kot drugi - EOL 140

Zložljiva kaširana embalaža | Urška Košenina |
 
Slokart d.o.o. je proizvajalec luksuzne linije embalaže iz kaširane lepenke, so hčerinsko podjetje Euroboxa. Njihova unikatnost, kot pravi Bernarda Brezec, je, da proizvajajo embalažo, ki je zložljiva. Gre za različne tipe embalaž, vsem pa je skupno, da imajo luksuzen izgled, so zložljive in zavzamejo malo skladiščnega prostora. V proizvodnem procesu ima posebno mesto ročno delo, t. i. craftwork. Njihov največji trg je Velika Britanija, takoj za njim Italija, Nizozemska in Francija. Glede trajnostne embalaže je kritična. Pravi da kupci najraje gledajo samo certifikate, bio, eco, vegan ipd. Dobavitelji jih plačajo, realizacija boljšega vpliva na okolje pa ni vredna omembe.
 
Bernarda_Brezec_BoxSIDE
Bernarda Brezec

V čem je vaša luksuzna embalaža posebna v primerjavi s podobnimi izdelki na domačem in tujem trgu?

Na domačem in tujem trgu je ponudnikov luksuzne embalaže veliko. Nekateri so proizvajalci, drugi le dobavitelji. So pa segmenti, v katerih delujemo, zelo različni. Podobne embalaže najdete pri ponudnikih otroških iger, cvetličnih aranžmajih, kristalu, darilnem papirniškem programu, kozmetiki, proizvajalcih hrane in pijače in drugod.

Posebnosti?

Specifike vsakega proizvoda so različne. Pav tako raven kvalitete izdelave in komunikacije. Mi smo začeli kot proizvajalec v srednjem kakovostnem razredu kot dobavitelj steklarskim in kristalnim proizvajalcem, tudi slovenskim. Vendar je bil naš cilj vedno prodor v kozmetično, spirit in fashion industrijo. Po 30-letnih izkušnjah na področju valovitega kartona smo se dve leti ukvarjali samo z razvojem novih embalaž in raziskavami trga, proizvajalcev/konkurence. Obiskovali smo sejme in preučili proizvodnjo na najbolj obsežnem trgu, na Kitajskem. Vse to je dalo rezultat, ki je postal viden šele konec leta 2018 s prvimi naročili iz kozmetičnih hiš. Naša embalaža je drugačna zato, ker poznamo različne materiale in lahko naredimo tudi različne kombinacije.

Od kod kupujete materiale?

Vsi naši materiali so proizvedeni v Evropi. Gledamo dlje, embalažo vidimo iz več zornih kotov. Rezultat sta dve patentni prijavi, ki smo jih prepustili končnemu kupcu za pogodbeno vrednost naročil. Na domačem trgu je drugače, slovenski trg se šele razvija. Lepe in opazne embalaže, sekundarne, je malo. Problem je tudi v tem, da so količine majhne, cene pa zato visoke, kar morebitne kupce dodatno ovira. Na tujem trgu je drugače. Tja hodimo po navdih, preverjamo trende in se učimo. Predstavljamo tudi novosti, ki jih pripravimo sami. Moje osebno mnenje namreč je, da si vedno lahko še boljši, da pa se moraš včasih spustiti, da lahko splezaš višje.

Postali ste proizvajalec "flat rigid” škatel. Za kakšno vrsto embalaže gre?

Flat rigid kombinacije so naša posebnost. Gre za različne tipe embalaž. Vsem je skupno, da imajo luksuzen izgled, so zložljive in zavzamejo malo skladiščnega prostora. Zapirajo se z magneti, zatiči ali trakovi. Delamo jih v velikih količinah. Cene so nižje v primerjavi z običajnimi škatlami rigid. Smo edini proizvajalec teh škatel v Evropi. Ker proizvodnja zahteva tudi ročno delo, je konkurenčnost kitajskim proizvajalcem nična. Mi pa smo bili bolj inovativni. Ročna dela smo spremenili tako, da jih v velikem delu opravijo stroji. In to nam omogoča konkurenčnost cen. Seveda smo proizvodnji razdelili na dva nivoja. Tisto, ki jo lahko vidijo in spremljajo vsi naši kupci, in proizvodnjo v nadstropju, v katero lahko vstopijo samo določeni zaposleni. To ne pomeni, da ročnih del nimamo. Seveda je veliko kupcev, ki želi in plača za ročno delo. Vendar pa moramo razlikovati ročna dela. Poznamo najbolj enostavna dela, ki jih bo v Sloveniji vse manj, in pa t.i. crafwork, in tega znanja imamo vsako leto več.

Letos ste se udeležili sejma luksuzne embalaže v Parizu. Kakšni so vtisi in kakšen je vaš izziv?

Letos smo se udeležili PCD sejma v Parizu. Prav tako smo sodelovali na sejmu v Milanu. Septembra pa nas čaka sejem v Londonu. Z vsakim sejmom so vtisi bolj pozitivni. Po dveh letih smo postali prepoznaven proizvajalec in nas obišče čedalje več vrhunskih blagovnih znamk. Vsak sejem je projekt zase. Od priprave sejma do izbire embalaž, ki jih bomo predstavili. Trendov ni, saj je vsak kupec zgodba zase. Nekateri kupci imajo enako embalažo že desetletje in iščejo inovativnost samo pri projektnih nabavah. Povsod pa je trend hitrejših dobav, večje fleksibilnosti in boljše odzivnosti. Vse to mi imamo in lahko ponudimo kupcem.

Od kod so vaši dobavitelji osnovne surovine in kako sodelujejo naročniki pri razvoju nove embalaže?

Dobavitelji so iz EU. Če le lahko dosežemo primerno ceno in najdemo dobavitelja v Sloveniji, jim damo prednost. Z naročniki pa seveda sodelujemo na različne načine. Eni nam prepustijo kompletni razvoj, tudi dizajne. Drugi nam predajo razvoj oblike, dizajne pa postavijo znotraj lastnega oblikovnega tima ali jih oddajo v naročilo agencijam. Pri nas kupcem radi predstavimo, kakšno inovativno rešitev, zato pogosto pripravimo še dodaten predlog. Naši kupci to iz leta v leto bolj cenijo in so se navadili, da imamo za vsak izziv primerno rešitev.

Večina vaših izdelkov gre v izvoz. Od kod so vaši največji kupci in lahko izpostavite najpomembnejši/ najzanimivejši projekt v zadnjem času?

Zelo malo delamo na slovenskem trgu, še to s tremi kupci, ki so z nami že od začetka proizvodnje. Vse ostalo gre v tujino. Naš največji trg je Velika Britanija, takoj za njim Italija, Nizozemska in Francija. V zadnjem času smo imeli predvsem projekte za kozmetične hiše. Od idejnih rešitev do embalaže s kombinacijo marmorja in lesa. Naš najbolj zanimiv projekt je embalaža, v katero smo vgradili prave mozaike. To je kompletno ročno, craftwork delo, ki ga je naša oblikovalka zasnovala za eno od večjih vinskih hiš.

V kateri industriji ste najbolj zastopani in kje si bi želeli biti bolj?

Trenutno smo najbolj zastopani v kozmetični industriji, kjer je naš kupec ena od vodilnih proizvajalcev naravnih kozmetik. Seveda imamo še veliko ciljev v tej panogi. Prav tako pa se počasi prebijamo v projekte fashion blagovnih znamk. Naše osnovno področje se osredotoča na e-commerce in na posebne omejene serije, kjer lahko uporabimo materiale, ki so bolj posebni. Po tem pa bomo osvajali trge postopoma. Naš cilj je osvojitev prostora Velike Britanije, kjer smo že dobro prepoznavni, tam lahko trenutno naredimo največ.

Karton je reciklabilen material in daje možnosti za raznovrstno uporabo. Kako pri vaši embalaži uveljavljate koncept eko dizajna in kako ocenjujete živahnost trga luksuzne embalaže na tujem in v Sloveniji?

Trendi so taki, kot pri vseh embalažah: reciklabilno, zeleno, krožno, eko. Velike blagovne znamke imajo cele oddelke, ki skrbijo za promocijo teh trendov. Vendar pa moramo gledati širše. To ves čas ponavljam. Niso pomembne le sestavine in embalaža. Luksuznega izdelka kupec ne more dobiti zapakiranega v papirnato rjavo vrečko. Moramo se zavedati, da mora imeti luksuzni izdelek dober in trendni izgled. Pomembneje je, kako so izdelki narejeni, kakšno je pridobivanje surovin, izvor surovin, plača delovne sile, ki dela v proizvodnji, transport in njegov vpliv na okolje. Že v Evropi večji del izpusta CO₂ (36 %) predstavlja transport. Kje so rezultati za vse ladijske in letalske prevoze? Naj vsak pomete pred svojim pragom, pa bomo naredili več. Naša proizvodnja je v območju Natura 2000. Vsi materiali so iz Evrope, vsi dobavitelji morajo delati po EU regulativah. Vsako leto moramo doseči plan, ki je pripravljen za ISO14001, in zmanjševati izpuste. Seveda pa kupci najraje gledajo samo certifikate, bio, eco, vegan ipd. Dobavitelji jih plačajo, realizacija boljšega vpliva na okolje pa ni omembe vredna. Menim, da bodo morali kupci pogledati pod fasade in videti, kaj je resnično. Eko dizajn je živ, vendar pogosto narobe razumljen. Mi ponudimo kupcu celoto, ne le najbolj viden del. Z našimi »fold flati«, rednimi dobavami, boljšim izkoristkom transporta, bolj čistimi materiali in podobnim.

Kako ste poslovali lansko leto, kaj se dogaja na trgu letos in kašni so cilji?

Lansko leto smo imeli realizacije 1 mio €. Ker smo še vedno v določenih fazah in investicijah, je bil rezultat negativen. Je pa plan, da letos v prvem polletju dosežemo pozitivni izid. Seveda je naša rast velika, zato smo dodatno investirali v stroje in v strukturo zaposlenih. Ker imamo dober zgled v našem matičnem podjetju Eurobox d.o.o., vemo, kako kontrolirati hitro rast in doseči uspešni finale. Naš cilj je vedno enak tistemu, zaradi katerega smo proizvodnjo pričeli, postati najbolj prepoznaven proizvajalec luksuzne kartonske embalaže v Evropi. Velika agencija iz Pariza nam je ponudila vstop v lastniški delež, ker so mnenja, da bomo čez pet let njihov največji konkurent. Zaradi tega si bomo še naprej prizadevali, da naš cilj uresničimo.