Zelena-Slovenija-logo

Portal za trajnostni razvoj

Kontakt:

Kontaktirajte nas na e-naslov info@zelenaslovenija.si ali pokličite na 03 42 66 700.

Poiskali bomo ustrezno rešitev za vas.

Tudi industrija se vse bolj usmerja k recikliranju - EOL 123

Plastična embalaža |
 
V družinskem podjetju Rupar plastika imajo dolgoletno tradicijo preoblikovanja plastike v plastične izdelke. Rok Miklavčič predstavlja v družinskem podjetju že tretjo generacijo. Pravi, da sta leta 1995 babica in mama prepoznali prednost PET tehnologije in sta jo uvedli v proizvodni proces. Danes lahko v podjetju že predstavijo, kako so razvijali novo embalažo, kako iščejo možnosti za proizvodnjo lažjih izdelkov, proizvedenih iz recikliranega PET-a, in kako je s kvaliteto tega materiala. Izvažajo kot nišni dobavitelj več industrijskim panogam in so letos s poslovanjem zadovoljni. V prihodnje načrtujejo še večjo rast, saj so razvili novo linijo izdelkov. Rok Miklavčič ugotavlja, da industrija vse bolj razmišlja o izdelkih iz recikliranega polietilen teraftalata (PET).
 
Rok Miklavčič
Rok Miklavčič

Leta 1978 ste kupili prve stroje za pihanje plastike. Danes z orodjarji in oblikovalci načrtujete in izdelujete pihano embalažo od plastenke do zamaška. Katere trende oblikovanja plastike morate najbolj upoštevati in kako poteka razvoj novega izdelka? Se ekodesign uveljavlja?

Pri izdelavi izdelkov sledimo oblikovnim trendom. V zadnjih letih se vse bolj uveljavlja trajnostna embalaža. Kupci želijo lahke plastenke, pri katerih porabimo čim manj materiala, kar vpliva na končno obliko, saj je potrebno plastenko okrepiti na drugačen način. V našem podjetju smo prilagodljivi. Kupcu nudimo celotno storitev od priprave prvih skic, izdelave načrta, priprave 3D modela, izdelave in potrditve prvih kosov do končnega izdelka. Pomembno je, da je v proces vključen tudi kupec, saj sam najbolje ve, kakšne so funkcionalne in estetske zahteve proizvoda. Pri razvoju pa je vedno potrebno vzeti v ozir tehnične omejitve materialov in strojev, zato je ključen prispevek orodjarja in tehničnega vodje. Papir prenese vse, pomemben je prenos v proizvodni proces.

V vašo embalažo lahko polnite kis, sadni sirup, olja, herbicide in tudi druge tekočine, vključno z agresivnimi snovmi. V kateri panogi je za vaše izdelke največ povpraševanja in kako se kupci razlikujejo po zahtevnosti? S katerimi izdelki ste najbolj uspeli v tujini in kaj je vaša konkurenčna prednost?

Težko bi rekli, da so povpraševanja omejena na določeno panogo. Znani smo po tem, da s svojimi izdelki oskrbujemo številne panoge. Omejitev ni. Kupci so nas prepoznali po fleksibilnosti, hitri odzivnosti ter kvaliteti. Zato nas poiščejo. Zahtevajo kvalitetne izdelke, spoštovanje rokov dobav ter odzivnost. Pri izvozu smo nišni dobavitelj in proizvajamo izdelke, ki so prilagojeni posamezni industriji, kar je naša velika konkurenčna prednost. Znamo prepoznati izdelke, ki so specifični in zahtevni za proizvodnjo. Pri teh po navadi uspemo prehiteti konkurenco.

Tehnologija ekološko osveščene Evrope je ekološko razgradljiva PET embalaža. Leta 1995 ste slovenskemu trgu ponudili to embalažo. Kakšne so njene prednosti in v koliki meri v vašem razvoju razmišljate tudi o novih plastičnih materialih?

Smo družinsko podjetje. Predstavljam tretjo generacijo v našem podjetju. Babi in mama sta leta 1995 prepoznali prednosti PET tehnologije in sta se takrat kot prvi odločili za uvedbo nove tehnologije, na kateri gradimo že dobrih 20 let. Prednosti so številne. Zlasti za kupca. Plastenka je zaradi nižje porabe materiala lažja za prevoz ter komisioniranje. Zmanjšuje ogljični odtis in stroške prevoza. PET material se da v celoti reciklirati. Odporen je na udarce in s tem bolj varen za prevoz. Plastenka ščiti proizvod pred migracijo ogljikovega dioksida in kisika ter s tem ohranja proizvod dlje časa svež. Pomembno je, da plastenka zaradi atraktivnega videza, mislim na sijaj in transparentnost, privabi kupca k nakupu. Ves čas razmišljamo o novih tehnologijah in materialih. Novosti uvajamo v skladu z zahtevami kupcev. Tudi sami preskušamo novosti, ki so na trgu.

Precej plastičnih odpadkov ima pogubne učinke na okolje, morja, živalstvo in človeštvo. Kako kot proizvajalec presojate problematiko plastičnih odpadkov in kaj menite o bioosnovani plastiki, ki se jo pridobiva iz biopolimerov?Ali v proizvodnji uporabljate tudi reciklirani PET?

Problematika plastičnih odpadkov ima dve plati. Plastični izdelki so v globalni trgovini neizbežni, saj omogočajo varen in stroškovno učinkovit transport izdelkov po vsem svetu. Druga plat je človek. Na koncu odpadek konča v naravi zato, ker ga je nekdo odvrgel. To radi pozabimo. V Sloveniji in v Evropi imamo učinkovito zbiranje ločenih odpadkov. Res je težko razumeti, da posameznik karkoli odvrže v naravo. Skoraj vsi plastični izdelki, namenjeni embalaži, zlasti PE ter PET, se lahko v celoti reciklirajo. Glede na vse večjo osveščenost se tudi industrija vse bolj usmerja k recikliranju. Tudi pri razvoju nove embalaže se iščejo možnosti za lažje izdelke iz recikliranega PET-a. Ravno v tem trenutku raziskujemo možnost uporabe RPET. Največji problem je dobiti kvaliteten material. Nekateri RPET materiali namreč obarvajo plastenke bodisi v rumeno ali modrosivo barvo. Našli smo dobavitelja, ki nam bo zagotovil visoko kvaliteten RPET. Preizkusili ga bomo v proizvodnji.

Kako v pripravi plastike zagotovite vse standarde kakovosti v segmentu izdelkov, kjer prihaja do migracije škodljivih snovi in lahko to vpliva na zdravje potrošnika ali vpliva na izdelek?

V našem podjetju zaradi zahtev kupcev proizvajamo v skladu z dobro proizvodno prakso (GMP). Certificirani smo tudi s certifikatom ISO 9001:2008. V naslednjem letu bomo prešli na zadnjo verzijo. Sodelujemo z Nacionalnim laboratorijem za zdravje, okolje in hrano, tako da imamo izdelane vse potrebne analizne certifikate ter migracijske teste, ki potrjujejo varnost naših izdelkov. Verjamem, da so osnova za dobro in varno proizvodnjo dobri in zanesljivi dobavitelji ter zaupanja vredni zaposleni, ki se zavedajo pomena kakovosti ter varnosti proizvedenega izdelka.

Kako boste končali poslovno leto?

Poslovno leto bomo končali v skladu s pričakovanji. Z rezultati smo zadovoljni. V naslednjih letih pa računamo na določeno povečanje, saj smo razvili nove linije izdelkov. Med drugim končujemo pogovore s tujimi kupci. Odpirajo se novi posli.