Norveške križarke s pogonom na bioplin

Ponedeljek, 26. November 2018

Križarske ladje
Hurtigruten bo za nekatere svoje križarke za pogon uporabil bioplin iz ostankov rib in ostalih bioloških odpadkov. (Foto: RTV SLO / Reuters)

Norveška družba za križarjenje Hurtigruten bo v sklopu nove zelene pobude za križarske ladje za gorivo svojih križark začela uporabljati ostanke rib, predelanih za hrano in zmešanih z ostalimi organskimi odpadki. Uporabili jih bodo za pridelavo bioplina, ki ga bodo nato utekočinili in uporabili za pogon križark namesto fosilnih goriv.

Težka fosilna goriva, ki jih uporabljajo velike potniške ladje, postajajo vse večja težava. Z izpuhi žvepla in drugimi onesnaževalci bolj onesnažujejo okolje kot goriva za kopenska vozila. Družba Hurtigruten deluje s floto 17 ladij in izvaja križarjenje po Arktiki in Antarktiki, ki sta obe zelo občutljivi območji. Do leta 2021 so si zadali cilj predelati najmanj šest svojih plovil tako, da bodo za pogon uporabljala bioplin, utekočinjen zemeljski plin in velike baterije, ki bodo sposobne skladiščiti energijo, predelano iz obnovljivih virov. Na svojih ladjah bodo tudi prepovedali plastiko za enkratno uporabo. Gradijo pa tudi tri nove križarke na hibridni pogon.

Ladijska industrija je vse bolj pod drobnogledom. Številna plovila namreč za pogon uporabljajo težko plinsko olje, ki je poceni in bi bilo na kopnem zaradi onesnaževalnega dejavnika prepovedano. Dnevni izpust toplogrednih plinov največjih križark na svetu je lahko enak tistemu iz milijona avtomobilov. Za čezoceanske ladje je obetavna tehnologija tudi pogon na baterije, vendar je bilo do sedaj težko sestaviti dovolj močne baterije. Napredek na področju baterij omogoča nameščanje baterij, ki so dovolj velike za eno plovbo.

Vir: RTV SLO