Kaj prinaša nov davek na motorna vozila?

Četrtek, 18. Marec 2010

motorna_vozilaZ marcem 2010 se je začela uporabljati novela zakona o davku na motorna vozila, po kateri za nove avtomobile namesto progresivne obdavčitve na podlagi prostornine motorja veljajo različne stopnje davka glede na izpuste ogljikovega dioksida. Vlada je s predlogom novega zakona o obdavčitvi motornih vozil zasledovala predvsem dva cilja - zmanjšanje davčnih utaj, ki se najpogosteje dogajajo preko davčnih vrtiljakov, in okoljsko komponento. Bistvena sprememba pri novem zakonu pa je tudi okoljska naravnanost, saj bodo v sistem obdavčitve z zakonom vključili rešitve Kjotskega sporazuma glede postopnega zmanjšanja onesnaževanja okolja s toplogrednimi plini. V ta namen bo zakon vpeljal progresivno lestvico obdavčevanja. Kot osnovno merilo za izračun davka se bo upošteval izpust CO2. Poleg tega bodo po novem obdavčena tudi motorna kolesa in kolesa z motorjem, dodatno se obdavčujejo tudi motorna vozila na dizelski pogon, s presežnim izpustom trdnih delcev oziroma z motorjem nižjega Euro standarda od Euro 5. Predlog lestvice je oblikovan tako, da so manj kot do sedaj obdavčena motorna vozila z izpusti pod 150 oz. 160 g CO2 (takih je med novo registriranimi v posameznem letu preko 60 odstotkov) in progresivno bolj obdavčena motorna vozila z izpustom CO2 nad to mejo. Na Ministrstvu za finance pravijo, da bo tako za znaten del novo registriranih motornih vozil nov sistem obdavčitve ugodnejši.